Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '13

 
Kategori
Deneme
 

Kırkından sonra

Kırkından sonra
 

KIRKINDAN SONRA KAFADA KOCAMAN BİR SORU İŞARETİ KALIR


Kırkından sonra dediğim için sanırım çoğunuz sonunu getirdiniz. Kırkından sonra azanı mezar paklar falan diyeceğimi sandınız. Yoo, hayır kırkından sonra insanın kendiyle hesaplaşmasından bahsedeceğim. Nerden çıktı derseniz bir arkadaşım hep derki insan kırkından sonra kendini sorgulamaya başlıyor ve kendiyle hesaplaşıyor. Allah Allah derdim ukalaca ne hesabı ne sorgulaması bu böyle insan kendini niye sorgulasın ki? Sorgularmış efendim. Hem de acımasızca dünlerin keşkeler’i örümcek ağı gibi sarınca bu gününü çıkamaz olurmuş. Bende kırkını geçtim. Dünümle hesaplaşmaya başladım. Keşke diyorum bazen onu şöyle yapmasaydım. İşte hani büyükler hep nasihat verir akıl verir sende aman be dersin, ne çok akıl veriyorlar biz bilmiyormuyuz? Bilmiyormuşuz, gerçekten büyüklerin söylediklerini kulağımıza küpe yapsaydık sanırım bu gün keşkeler imiz olmazdı. Çünkü onlarda zamanında bizim geçtiğimiz yollardan geçtiler. Kendileriyle hesaplaştılar ve keşkeler yaşadılar. Bizim onların pişmanlıklarını ve keşkeler ini yaşamayalım diye nasihat ettiler. Biz ne yaptık? Bizden iyi bilecek halleri yok dedik. Ders alacağımıza boşverdik. Şimdi akıl başa geldi. Keşkeler ve pişmanlıklar sardı. Ama geçti borun pazarı diye bir atasözü var ya aynen öyle. Küçüklere diyorum ki eğer bir büyüğünüz size nasihat veriyorsa lütfen kulak ardı etmeyin. Bilin ki onlar sizin keşkeler iniz ve hesaplaşmalarınız olmasın diye size  o öğütleri veriyorlar, Fazla uzatmadan bir atasözü derki ulu sözü dinleyen yarı yolda kalmaz.  

 
Toplam blog
: 173
: 568
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Kamuda çalışıyorum, dünyalar tatlısı üç tane yavrum var. Burda bulunmamın sebebi hayatı sizlerle ..