Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '08

 
Kategori
Şiir
 

Kırklar tepesi

Kırklar Tepesi

Şimdi çıkmalı Kırklar Tepesi’nin zirvesine…
Aceleye gerek yok,
Birinci vitesin kararlılığı,
Adrese ulaşmaktaki inadıyla…
Şöyle inceden bir müzik eşlik etmeli…
Müzik vurdukça camlara bedenini,
Karanlık mazi mağarasından,
Yıpranmış bedenler içinde,
Yepyeni bir deli seçmeli…

Ağır ağır çıkmalı ki,
Vakit gelsin,
Tam yalnızlığa deysin…
Güneş gözlerini kapasın dünyaya…
Işıklı silütler,
Ve karanlık hayaller hükmetsin dünyaya…

Çıktıkça uzayan yokuşlar,
Henüz bitmeden,
Orada,
Sizlerin sağ dediği,
Selametli bir tepeciğin ardında,
Bir şehir uyuya dururken,
Hayallerin tepesinden inip,
Daha da ağır adımlarla,
Rüzgarı ardına alıp,
Yakmalı,
Bir sigara,
Bir de eskilerden tükenmeyen bir manzara…

Sırayla çalmaya başlamalı,
Mazi türküleri…
Meryem’den başlayıp,
Koca dağların ardından,
İsa’ya bir selam çakmalı…
Sonra dönüp,
Rüzgarı derinden içine çekip,
Tüm gücünle,
Eski efkarların arasından,
Yeni bir sitem haykırmalı…

Cesaretini toplayıp,
Yeniden bakmalı,
Uyuyan şehre…
Ve her bir sokağına gizlediğin,
Kendi bedenlerine…

Savaşların gelmeli aklına…
Kaybettiğin neferlerin,
Sana kazandırdığı,
Fani tahtlar.
Tam dibine vurmuşken sigara,
Anka kuşunun küllerine,
Uzatmalı bir tane daha…
Derin derin,
Ciğerini yakana kadar çekmeli…

Uzaklardan,
Tanıdık bir minareden,
Aşina bir sesin geldiğini düşündüğünde,
Artık vaktin geldiğini anlayıp,
Gözlerini,
On beş yaşındaki kadar rahatça,
Kapatıp,
Tüm her şeye veda eder gibi,
Sessizce gülümsemeli…

Tozlarıyla beraber,
Gecenin sesine gömme vakti,
Yıllanmış maziyi…

En sonunda,
Bir şükür kavuşturup Yaradan’a,
Sevdim…
Sevil’dim,
Ben sevebildiğim kadar,
Sen sevilebildiğin kadar,
Sevil’din..
Ben kendimden ne kadar kaçsamda,
İçimdeki yangının adı sendin...
Dedikten sonra,
Ardına bir daha bakmadan,
Uyuyan şehri uyandırmadan,
Kıyıdan köşeden,
Hızlı adımlarla,
İnmeli…

Kırklar Tepesi’nin,
Yalnızlık kokan,
Acı kokan,
Bana ben olduğumu unutturan,
Şizofren bir aşığı anlatan hikayesini,
Yerinde,
Tekrar görüşmek ümidiyle bırakıp,
Kelkit’in,
Sana gelen,
Beni sana getiren yollarına inmeli…

Sırtıma perçinlenmiş maziden inip,
Şükürler eşliğinde,
Seni Seven,
Hayat yoluna düşmeli….


Selim Seven

• Kırklar Tepesi : Erzincan’ı ayakları altına alan bir tepe…
• Meryem : Eski bir yanılgı….
• İsa : Can Dostum

 
Toplam blog
: 46
: 355
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

1989'da Gümüşhane / Kelkit' te doğdum. Sonrasını zaten mısra mısra yazıyorum. ..