Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kırmızı gülün alı var

Kırmızı gülün alı var
 

Zeytinyağlı yiyemem amannn

Basmada fistan giyemem aman

Senin gibi zalimee ben efendim diyemem amannn...

Türkümüzü duydum içim kıpır kıpır oldu.

Bir köy düğününü gösteriyordu televizyon köylü kadınlar almışlar helkeleri ters çevirmiş çalıyorlar, sanırsın Burhan Öcal’dan ders almış, yurdum kadını ellerinden öpeyim yokluğu varlığa çevirir mutlaka, çaresizlikten çareler üretir, başının çaresine bakar elbet..

Kiminin elinde tahta kaşık, kimi bir aliminyum tepsiyi tef yapmış, iki genç kızımız da çıkmış ortaya, utangaç tavırlarla kına gecesi kutlamaların da köy meydanını şenlendiriyor etrafta tüyü yeni bitmiş delikanlılar dolanmakta, belli mi olur bir güzelin gönlünü çeliverir.

Bir Türk filminde izlemiştim, çeşme başında kızlar ellerinde saksılarda biberler delikanlılar biberleri bahane edip maniler söylüyorlardı doğaçlama…

Biberimi yersin yemezsin gibi..

Televizyonda izlediğim de bir kır düğünü, illa masalara beyaz fiyonklu örtüler mi giydirmeli, ya da masaların üzerinde kuş sütünü mü eksik etmeli... yoooo bizim gönlümüz fiyonklu, kuş sütünden eksiği yok fazlası olan keşkek düğünlerle eşleşmiş bir yemeğimiz..

Bir yanda da ocaklar kurulmuş düğün yemekleri ocakta, keşkekler dövülüyor, erkekler sıra ile keşkeğin dövülmesine katkıda bulunurken erkek tarafından bir türkü yükseliyor davul ve zurna ve birkaç teli kalmış kemanın buna rağmen, türküye eşliği muhteşem.

Kırmızııı gülünnnn alııııııı varrr

Aaman amannnn

Hergün ağlasamda yeriii var..

Bugün benim efkarım varrr aman amannn

Ahhh bu gönlüm arzu eder seni seni yarrrrr yarrrrrrr...

Hele birde bunu yanık sesli kemancı söylüyorsa içimi nasıl bir hüzün bulutu kaplıyor, çok şanslı hissediyorum kendimi Türkiye’mde doğduğum ve bu güzellikleri yaşadığım için nerede var bunca güzellik içtenlik sıcaklık? Her bir yöresinden ayrı düğün dernek görüntüleri, varını yoğunu ortaya koyan yurdum insanı varsın tüketsin birikimini, cebi yok gidiş elbisesinin, sen yürüme namın yürüsün kız babası, oğlan anası…

Sevgi ile kalın, her gününüz düğün renginde geçsin..bol türkülü günlere.

Resim:www.isparta.gov.tr/

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..