Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '09

 
Kategori
Anılar
 

Kırmızı motor

Kırmızı motor
 

...ismail onbaşı..


Askerde, Bolu'lu mürettebatım onbaşı İsmail'e memleket hikayelerini anlattırırdım.
"Direktöre bindim,direktörden indim.." laflarını kullandığında, ben kendi bildiğim "direktör" anlıyordum.Anlatısını da bölmek istemiyordum. Sonunda sordum: "Bu nasıl direktör ulan, inip biniyon?" İzah edince anladım ki, "direktör" dediği "traktör" müş!. Bütün hikayelerinde "direktör" geçtiğinden, anladım ki traktör onbaşımın hayatında çok önemli.

***

Denizcilikle uğraşan köylümüz, pancar motorlu kayığına "motor" der. Karadaki köylümüz traktörüne "motor" der.
Tabi ki "motor" daha bir sürü manada kullanılır.

***

Dün, bir müzik sitesinde, "Kırmızı Motor" adlı bir türkü dinledim.Anadolu gençlerinin rüyası eskiden buydu. Şimdi motorlarını İstanbul'da arıyorlar.

***

M.Celalettin Avus- Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..