Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '18

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
Okunma Sayısı
57
 

Kırşehir'de 7. Aşık Paşa Uluslararası Şiir Şöleni ( 1 )

Kırşehir'de  7. Aşık Paşa Uluslararası Şiir Şöleni ( 1 )
 

Kırşehir'de Cacabey Medresesi, yapılış tarihi: 1272


KIRŞEHİR orta Anadolu’muzun güzel kentlerindendir.
 
Kırşehir deyince aklıma Ahi Evran gelir, Kırşehir deyince aklıma Âşık Paşa gelir.  Bunlardan başka Muharrem Ertaş, bozkırın tezenesi ve Kırşehir’in güzel sesi Neşet Ertaş gelir. Hacı Taşan, Çekiç Ali gelir. Kırşehirli Gönül Sultanlarımızdan Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Aşık Paşa’nın oğlu Elvan Çelebi, Kalander Baba, Kaya Şeyhi, Aşık Seyfullah, Gülşehri, halk ozanlarımızdan Dadaloğlu, Geycekli Aşık Hasan ve Şemsi Yastıman gelir. Ş. Yastıman bana “ bacanağım” derdi.
Ünlü siyasetçilerimizden de Osman Bölükbaşı’yı unutmamak gerekir.
 
Kırşehir orta Anadolu’muzda halk ozanlarımızın ve şairlerimizin harman olduğu yerdir. Adı geçenleri rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum.
 
Ünlü Kırşehir Ozan bacanağım olarak sevdiğim Şemsi Yastıman’ın “Memleket Hasreti” adlı bir destani şiirinden birkaç dörtlükle saygıyla ve rahmetle anmak istiyorum:
 
Ölmez sağ olursam bu yaz inşallah
Sılayı bir daha görmek istiyom
Çuğun’a varınca ya akşam, sabah
Topraklarına yüzüm sürmek istiyom
                       ****
Kaman’ı, Mucur’u, Çiçekdağı’nı
Kındap dinekbağı, hem Özbağı’nı
Köylü, kentli, hastasını, sağını
Görüp bir muhabbet kurmak istiyom.
                    *****
Hacı Bektaş Ahi Evran Sultanı
Aşık Paşa, Kaya  Şeyhi cananı
İmarette nesli m  Şeyh Süleyman’ı
Uğrayıp hal, hatır sormak istiyom, ( 1 )
 
“Memleket Hasreti”  uzun soluklu destani  şiirinde.. 
 
Geçenlerde 26, 27 ve 28 Ekim 2018 günlerinde Adana - Çukurova Edebiyatçılar Derneğinin düzenlemiş olduğu 4. Çukurova Uluslararası Şiir, Müzik Festivalinde idim. Oradaki duygu ve düşüncelerimi birkaç gün önce gazetemizin çeşitli yazılarında 4 ayrı yazıda sizlerle paylaşmak istedim. (Söke Ekspres: Adana‘ya Yolculuk, 9.10. 14, 15 Kasım 2018 ). Bu arada Kırşehir’den Şairler ve Yazar Çalışma Grubu Başkanı Zübeyde Gökbulut beni aradılar. “ Hocam, 7. Aşık Paşa Uluslararası törenlerine sizi de aramızda görmek istiyoruz”  demeleri üzerine, ben de onları kırmadan 15 Kasım 2018 Perşembe günü Söke’den Kâmil Koç’la yola çıktım. Gece saat 3 sularında Kırşehir’e merhaba dedim. Kalacak yerim Kırşehir’in lüks otellerinden Cingöz Hotelinde hazırlamışlardı. Kâmil Koç’a ait olan bir servisle yerimi rahat buldum. Kırşehir gerçekten soğuktu, yolda yorgun olarak geldiğim için hemen yatmayı tercih ettim. Bana ikinci katta 210 nolu oda da yer hazırlanmıştı. Son derece konforlu idi ve yataklar tek kişilikti. Her şey yerli yerinde idi. 
 
16.11.2018 sabahı saat 07.30 – 10.00 arasında kahvaltımızı yaptık. Otelin Restoranında ne istersen vardı. Kahvaltımızı yaparken yurt içinden ve yurt dışından gelen şair ve yazar arkadaşlarımızla tanıştık. Birbirlerimize kitaplarımızı imzalı olarak armağan ettik. Karşılıklı bir kültür alışverişinde bulunduk.
 
 7. Aşık Paşa Uluslararası şiir şölenine davet edilenleri ve gelenleri bana verilen listeye göre aynen yazıyorum: 
 
1- ABDULKADİR GÜLER   (ŞAİR –YAZAR  /  AYDIN )
2- YAŞAR AKBAŞ    (ŞAİR- AKSARAY)
3- NERMİN AKKAN    (ŞAİR-TOKAT)
4- BARIŞ CAVİT   (ŞAİR-AZERBAYCAN)
5- ÜMİT YAŞAR APAYDIN  (OZAN- KIRŞEHİR)
6- ŞERİF KUTLUDAĞ  (ŞAİR- DENİZLİ)
7-NURALAH  GÖKTÜRK  (ŞAİR- DOĞU TÜRKİSTAN)
8- YAHYA AZEROĞLU  (ŞAİR- IĞDIR)
9- MERYEM BAŞKURT (ŞAİR- KIRIM)
10- HÜSEYİN ÖZKAN  ( OZAN- YUNANİSTAN)
11- FİLİZ BEDÜK ( ŞAİR- MALATYA)
12- VAAT HADİ    (ŞAİR –TELAFER /  IRAK)
13- İBRAHİM DÜĞER ( ŞAİR –KIRŞEHİR)
14- EROL KILIÇ  (ŞAİR- KIRŞEHİR)
15- ERDOĞAN ÇALIŞKAN (ŞAİR- KIRŞEHİR)
16- MEHMET ŞİMŞEK  (OZAN- KIRŞEHİR)
17- SAİT SARGIN (  ŞAİR- KIRŞEHİR ) 
 
AŞIK PAŞA KİMDİR?  (2)
 
Aşık Paşa Anadolu’nun Türkçeleşmesi konusunda ve İslamlaşması konusunda çok önemli görevlerde bulunmuş Orta Anadolu’da yaşayan bir ailenin çoçuğudur. 1272- 1333 yılları arasında yaşamış bir Türk bilginidir.  Önceleri Kırşehir’e bağlı olan Sonraları Nevşehir’e bağlı olan Gülşehir’de dünyaya gelmiştir. Aşık Paşa’yı yetiştiren sosyal çevreyi incelediğimizde 13. ve 14. Yüzyıllarda yaşamıştır. Kırşehir’in kültürel şahsiyetler yönüyle altın çağlarını yaşadığını gözlemliyoruz.
 
O yıllarda Kırşehir’in bağrında Ahi Evran –ı Veli, Şeyh Süleyman- ı Türkmâni, Kaya Şeyhi, Caca Bey, Ahmed-i Gülşeni ve çok yakın çağlarda onlarla birlikte yaşayan ünlü tasavvuf şairi  Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli gibi  zatların da etkisi  olduğunu görmek  mümkündür. Aşık Paşa’nın dedesi  13. Yüzyılda Anadolu’nun  en önem-li şahsiyetlerinden biri olan Baba İlyas’tır. Baba İlyas’ın  “ Paşa” unvanıyla anılan 5 oğlundan sonuncusu olan Muhlis Paşa'da Aşık Paşa’nın babasıdır. Torunu Elvan Çelebi’ye göre  Muhlis Paşa irfan âleminin  şahı, ilim bakımından bütün âlemlerin hayran kaldığı erdemli bir kişidir.  
 
----------------------------------------------------------
 
Yazımız devam edecektir 
 
Abdülkadir Güler
 
22 Kasım 2018-  SÖKE 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Şemsi Yastıman'ın "bacanak" hitabı ne kadar güzel bir anı öyle... Sağlıkla kalın Abdülkadir hocam...

Kenan ışık 
 23.11.2018 15:54
Cevap :
Merhaba Kenan Bey, sayfama hoş geldiniz, ilginize teşekkürler.Evet sevgili Kırşehirli Şemsi YASTIMAN HEP BANA BACANAK DİYORDU. Çünkü benim bir yanım da kIRŞEHİRLİDİR.  24.11.2018 6:12
 

Günaydın Hocam bilgilendim teşekkürler selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 23.11.2018 7:16
Cevap :
Merhaba sevgili Hocam Nahide Hanım, Kırşehir'de bu etkinlikte yanımda olmanızı isterdim. Gerçekten Aşık Paşa'ya yakışır bir etkinlik oldu. İlginize ve değerli yorumunuza teşekkürler. Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle...  23.11.2018 20:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1974
Toplam yorum
: 3968
Toplam mesaj
: 223
Ort. okunma sayısı
: 806
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster