Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '15

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Kış aylarında çocuklarda Astım nasıl atak yapıyor ?

Kış aylarında çocuklarda Astım nasıl atak yapıyor ?
 

Astım ve kış


Kış ayının en soğuk dönemindeyiz  ve kar soğuğu hepimizi etkiliyor. Kar soğukları astımlı çocukları ise daha çok etkiliyor. Hatta astımlı çocukların astım krizine girmesine neden olabilir.

Astım ataklarının önemli belirtileri öksürük krizleri ve nefes sıkışmasıdır. Astım atağına aynı zamanda astım krizi de denilmektedir.

Astımlı çocukların akciğerlerinde aşırı bir hassasiyet vardır. Astımlı çocukların bronşlarında enflamasyon denilen bir iltihaplanma vardır. Bunun sonucunda bronşları koruyan mukaza tabakası zedelenmiştir. Bu zedelenme sonucu astım tetikleyiicilerine karşı aşırı hassastır. Normal bronşu olan çocuklara gore tetikleyicilerden daha kolay etkilenir. Örneğin soğuk havadan daha çok etkilenir. Kokudan daha çok etkilenir.

Bu nedenle de soğuk havalar astım için bir tehlikedir. Bu tehlikeden bazı önlemler alınarak kaçınılabilir.

Sağuk havaya çıkarken soğuk havayla doğrudan temas önlenmelidir. Bunun için ağız ve burnu kapatan kaşkol veya daha iyisi rüzgar maskesi kullanılabilir. Özellikle kayak yapmak isteyen astımlı çocuklar rüzgar maskesi kullanmalı ve kar gözlüğü kullanmaları çok faydalı olacaktır. Soğuk havanın ısısı biraz yumuşatılmış olacaktır. Bu şekilde soğuk hava doğrudan akciğerlere ulaşması engellenecektir. Astımlı çocuklarda genelde alerjik nezle ve alerjik göz olduğu için burnun ve gözlerin de soğuktan korunmasında fayda vardır.

Soğuk havalarda genelde ev içinde fazla kalınması ve gribal enfeksiyonların fazla olmasından dolayı da astım atakları daha sık gelişebilmektedir.

Sonuç olarak astımlı çocuklar kar soğuğuna karşı önlem almaları çok faydalı bir yaklaşım olacaktır.

 

Prof. Dr. Ahmet Akçay

Çocuk Alerji ve Astım Uzmanı

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı

Çocuk Göğüs Hastalıkları Uzmanı

www.ahmetakcay.com

 
Toplam blog
: 9
: 221
Kayıt tarihi
: 22.04.14
 
 

Denizli'de doğan ve ilk orta ve lise öğrenimini Denizli'de tamamlayan Prof. Dr. Ahmet Akçay Deniz..