Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

16 Kasım '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
55
 

Kış aylarında kilo almaktan korkuyor musunuz?

Kış aylarında kilo almaktan korkuyor musunuz?
 

Kış aylarında kilo almaktan, bağışıklığınızı düşürmekten mi korkuyorsunuz?  
 
Mevsim kışa yaklaşıyor ve soğuklar  kendini iyiden iyiye belli etmeye başladı. Yılın sonuna doğru yaklaşırken  sıcaklık değişimleri yemek yeme davaranışlarını etkilemeye başladı.Yanlışlar yapılmaya devam ederse sorun  giderek büyüyor.   Bu dönemde  dengeli yeterli ölçülü beslenme bedenimizin  sağlığını koruması  ve hastalıklarla mücadelede oldukça önemlidir.
 
Sıcaklıkların değişmesiyle birlikte  beslenme  tercihleri daha yağlı ve karbonhidrat ağırlıklı gıdalara  doğru artış göstermektedir.Bununla birlikte   günlük hareketlilik azalmaya   egzersiz neredeyse hiç yapılmamaya başlıyor. .Fiziksel aktivitenin azalması   gecelerin uzun olması tv ve bilgisayar karşısında geçirilen zamanın çoğalması ev davetlerinin artması   enerji yoğunluğu yüksek gıda tüketimleri artması ile birlikte  kilo pantolon gömlek ve  elbisede kendini belli etmeye başlıyor. .Eğer   dengesiz beslenme ile alınan  fazla enerji   harcanamıyorsa  sonuç istenmeyen kilolar olarak kayda geçmektedir. SONUÇ vahim hemen kısa süreli kilo verdirme programları şok diyetler otlar çöpler vb  ile çözümler bulunmaya çalışılıyor. Zarar gören  beden daha da fazla zarar görmeye devam ediyor.  
 
ÇÖZÜM NE OLMALI ?
 
-      Güne mutlaka kahvaltı ila başlayın .Atladığınız her kahvaltı öğünü daha fazla kilo almak demektir
 
-      Tabakta ölçü renklilik ve çeşitlilik kuralına dikkate edin .Tek renk ve  tek çeşit beslenmeden uzak durun .Çünkü bu beslenme modeli hep size zarar verdi. 
 
-      Hangi yaş grubunda olursanız olun 3 ana 2-3 ara öğün tüketmeye çalışın   
 
-      Öncelikle  mevsimsel özellikler itibarı ile doğada var olan rahat ve kolay ulaşabildiğimiz meyve ve sebzeleri satın  alın.Hazırlayacağınız yemekleri   size uygun porsiyonlarda tüketin.
 
-      Kıs aylarında sağlıklı kilo ve bağışıklık sistemi için 5 porsiyon meyve ve sebze tüketmeyi ihmal etmeyin.
 
-       Bağışıklık sistemimizin güçlenmesi adına özellikle   A ve C vitamini gibi vitaminlerden antioksidan moleküller  ve minerallerden zengin portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyvelerin ölçülü tüketimini sağlayalım.
 
-      Sebzelerden  lahana pırasa  havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, ıspanak  maydanoz marul vb  mutlaka sofralarınızda yerini almasını sağlayalım.
 
-      Evinizde En kolay seçim sizin için Ana Yemeklerinizi kıymalı veya etli  sebze veya et + sebze veya kurubaklagil yemekleri şeklinde geleneksel pişirme yöntemleri ise mutlaka seçiminizi bu yönde kullanın.Bu seçimi çok yağlı ve kavurma kızartma işlemi olmadan pişirip ölçülü tüketin  Değişik damak tadınıza uymayan ama hızlı aldığınız kiloyu verdireceğini  vaat eden uygulamalardan uzak durun.
 
-      Eğer D vitamini değerlerinizde bir düşüklük söz konusu ise mutlaka  doktor kontrolünde D vitamini depolarınızı doldurmaya çalışın Çünkü Kış ayları  güneş ışınlarından yeterince faydalanamadığımız dönemlerdir.
 
 -Omega 3 kaynaklarından zengin balık yeşil yapraklı sebzeler  başta olmak üze
 
re ) beslenin .Ancak ölçüye mutlaka dikkat edin.
 
-Bağışıklık siteminizin güçlenmesinde etkili olan Kırmızı eti haftada 2-3 gün kişiye uygun miktarda   ve uygun pişirme koşullarında hazırlanmak kaydıyla tüketmeyi ihmal etmeyin
 
- Bağışıklığı güçlü tutmak sağlıklı    yeterli dengeli ve ölçülü beslenme ile mümkündür.Bu beslenme modeli aynı zamanda kilo kontrolünü de beraberinde getirir. Kış aylarında vücut ağırlığı kontrolünün sağlamasında; basit karbonhidrat olan  rafine ürünler  şekerli besinler yerine  tam buğday ekmeği ,veya  bulgur vb öncelikle kaliteli karbonhidrat olarak kullanılmalıdır.
 
- Bağışıklık siteminizi güçlendirmek adın posa ve vitamin ve mineral içeriği yüksek kurubaklagiller geleneksel pişirme yöntemleri ile yemek salata piyaz veya çorba olarak mutlaka p haftada 1-2 kez  tüketmeye çalışın.
 
 - Hava şartlarına göre giyinmek kaydıyla ister kilonuzu korumak isterseniz vermek adına egzersizi ve hareketli olmayı ihmal etmeyin
 
-Sağlıklı kilo aralığında iseniz haftada  150 dk egzersiz kuralını ihmal etmemeye çalışın.
 
-Vücut ısısını dengede tutabilmek için her gün en az 2-2.5 litre (12-14 su bardağı) su içmeye gayret edin. Yeterli sıvı tüketimi vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi ve toksinlerin vücuttan atılması için çok önemlidir.
 
-Öğün ATALAMAYIN .ACIKMIYORUM  düşüncesiyle atladığınız her öğün akşam yemeklerinde veya davetlerde daha çok yemenize sebep olacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster