Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kış çorbası

Kış çorbası
 

Kışın; kasvetli, gri günlerinde içinizi ısıtacak, rengarenk bir çorba bu. Aslında çorbanın herhangi bir adı var mı bilmiyorum ama içindeki o sıcak renler ve üstünde tüten duman ' kış çorbası ' ismini çağrıştırdı bana. Bu çorbayı ilk defa kardeşimin evinde içtim. Eşi yapmıştı. Tadı damağımda kaldı. Hemen tarifini aldım. Kendim için değil canım, sizler için :) Ben sevdim, bakalım sizler sevecek misiniz?

Malzemeler
1 adet kurusoğan
1 su bardağı haşlanmış veya konserve mısır
1 adet kırmızı biber
1 dolu çorba kaşığı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet etsu tablet veya 1 su bardağı etsuyu
5 su bardağı su
Yarım demet maydanoz

Tencereye sıvıyağı boşaltalım. Soğanları küp küp doğrayıp kavuralım. Kırmızı biberi küp küp doğrayıp soğanlara ilave edelim. İyice kavuralım. Unu ekleyip kokusu çıkana kadar tekrar kavuralım. Suyu ve etsu tableti tencereye ekleyelim.( Eğer etsuyu kullanacaksanız o zaman tencereye 4 bardak su ilave edin . ) 2 taşım kaynatalım. Mısır , tuz ve pulbiberi ekleyelim. Yarım demet maydanozu ince ince kıyıp çorbaya ilave edelim. Altını kapatalım.
Hep kavurduk, ekledik, ilave ettik. Şimdi de bir kepçeyle , alabildiği kadar çıkaralım tencereden ve kaseye boşaltalım . Benim kaşığım hazır ya sizin ki ?
Afiyet olsun !

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..