Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kış erteletir, yaz şimdiye getirir

Kış erteletir, yaz şimdiye getirir
 

alıntıdır


Hayat acısıyla tatlısıyla, zoruyla kolayıyla öyle hızlı geçiyor ki, bazen uzanıp tutmakta zorlanıyoruz. Ne yazık ki dinlediğimiz şarkının en sevdiğimiz sözlerini tekrar başa alıp yinelediğimiz gibi en tatlı anlara dönemiyoruz hayatta. Bu yüzden deniliyor ya, her gün yeni bir armağan! Günleri mutlulukla kucakla.

Geçtiğimiz hafta sonu Sultanahmet’te baharı karşıladım. Güneş uzun zamandır saklamıştı kendini, tekrar görünce şaşırdım. Ve içimizi ısıtmayı özlemişti besbelli. Yaz’a merhaba diyen bir hava hakimdi. Düşündüm de Sultanahmet’e gitmeyeli tam yedi ay olmuş.

Semtlere küskünlüklerim vardır benim. Bazen çok sevsem de alır başımı giderim bulunduğum yerden ve bir daha dönmem taa ki kendim gerçekten istemeden.

Semtlerde, sokak adlarında anılar vardır.

Oturduğunuz yerlerin adı kazılıdır yüreğinizde. Ve aynı filmi bir daha izlemek istemezsiniz belki uzun süre.

Yeni yerler keşfetme vakti gelmiştir.

Ve usul, usul sükunete yol alma zamanıdır.

Yaz gelince yenilenir insan. Kışın miskinliği yerini sonsuz bir coşkuya bırakır. Yaz gelince ümitler de yeşerir, rüyalar güzel hayallerle süslenir. Olumsuzluklar ebediyete ertelenir. Bir şey geçiyorsa eğer o an içinden, onu yapmanın vakti hemen şimdidir.

Kış erteletir, yaz şimdiye getirir.

Kestane kokuları, çocukların haşlanmış mısır kuyrukları vardı yine Pazar günü Sultanahmet’e. Uzun bir yürüyüşten sonra soluklandığım yerde turistlerin resim çektirmek için verdiği pozları izledim bir süre. Lalelere ve menekşelere konan arıların bal yapma meziyetini düşündüm sessizce. Tramvaya koşturan, elinde dondurmalarla kahkaha atan bir grup kalabalığa takıldı gözlerim. Sonra elinde balonla yürümeyi yeni öğrenmiş çocuğun sevinç çığlıklarıyla belirdi tebessümlerim.

Ve anladım ki ben Sultanahmet’i hiç böyle özlememiştim.

Uzun aralar iyi gelirmiş bazen insanın hayatına. Ve her semti güzel kılan bakış açınmış bir parça.

Yaşadıkların kendi düşüncelerinle orantılıymış.

Hayattan zevk almak istiyorsan bakış açın hep bu yönde olmalıymış.

Sen güzelsen güzelmiş her semt. Sen baharsan yazmış mevsim rengarenk.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..