Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '15

 
Kategori
Şiir
 

Kış mevsimi soruları

Kış mevsimi soruları
 

Kış, bizim ülkemizde 'karakış'.


Ben kışı sevemedim, bahar için katlandım,
Yoksulluğun üstüne kar olup düşmüyor mu?
Doğal afetler ile ölenlere hep yandım,
Çaresiz mekânlara sel olup taşmıyor mu?

Ulaşım kesen kışlar, yollar bağlamadı mı?,
Halkı çaresiz koyup, kollar bağlamadı mı?
Çığ olup çöküp de, diller bağlamadı mı?
Anadolu sessizce ölüme koşmuyor mu?

Kırık camlı evlerde çocuklar donmadı mı?
Yatılı okullarda öğrenci yanmadı mı?
Halkımız olanları kaderdir sanmadı mı?
Kimisi üzülürken, kimisi coşmuyor mu?

Av zamanı bu mevsim, hayvanlar can derdinde,
Kaç avcı dolaşıyor vurmak için ardında.
Sobadan zehirlenip ölen çoksa yurdunda,
Bu mevsim ülkemizde haddini aşmıyor mu?

Nevzat yaşlandı belki kıştan zevk alan değil,
Dağdaki otellerde eğlenip kalan değil.
Bu mevsim bana göre, bana yâr olan değil,
Mercimeği fırına verende pişmiyor mu?

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
 

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..