Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '11

 
Kategori
Astroloji
 

Kısa bir ara: 2. bölüm: entel dantel söylemler

Kısa bir ara: 2. bölüm: entel dantel söylemler
 

Umut Sarıkaya'nın Bir Karikatürü...


Kafam yine karışık… Artık sormuyorum bile “hayırdır neler oluyor?” diye… Biliyorum Tilkilerim diyecek ki “düşünüyorsun”… 

İlişkilerimizin iyice yapısı değişmişken, ilk diyalog kurduğumuz insanlara adı yerine bunu soruyoruz: 

“Burcun ne?”  

Bu burçlarla alakalı o kadar çok yazı yazılmıştır ki ve kadınlar okumaktan sıkılmamışsa da bana da arada laf düşer mi bilemiyorum… 12 burcun mensuplarına değişik sorular sormuşlar ve “entelliği” yüksek cevaplar almışlar… 

Koç Burcu: Sormuşlar sen neden varsın, neden yaşıyorsun diye, demiş ki: “Eğer bana bu soruyu soracaksanız ve dünyaya neden geldiğimi öğrenmek istiyorsanız, bilin ki ben bir artistim ve sesimi duyurmak için varım” Evet biraz gösteriş ve poh poh merakı var bu burçta, hatta daldan dala atlama, her şeyden çabuk sıkılma gibi güzide şeyler de özellikleri arasında. 

Boğa Burcu: Boğa’ya kendini bize özetler misin demişler, bakın ne demiş: Biz insanlar sıradan, ilkel ve egoist sürüngenleriz ama ben en iyisi ve en akıllısıyım; beni anlamayanlara acıyorum!” Tamam, materyalist ve katı olabilirler ama bu kadar da acımasızlar mı? (Acaba?!) 

İkizler Burcu: İkizler’e biraz düşün seni hangisi daha mutlu edebilir demişler cevap güzel olmuş: " Her geçen gün beni daha mutlu ve daha bilge yapıyor ama acaba hangisi gerekli?" Entellektüel ve anlaşılmaz İkizlerden de başka bir cevap beklenemezdi zaten! 

Yengeç Burcu: Yengeç’e tam vaktinde Dolunay’da soruvermişler herkes bir midir sizce, cevap çok çarpıcı: "Eşitlik iddiaları arttıkça insanlık aşağılara düşüyor; ne saçma! Ben sizlerle eşit miyim? " Ukalalığın bu kadarına da pes! Dolunay’ı gördü gaza geldi galiba Şair Ruhlu, evcimen Yengeç! 

Aslan Burcu: Aslan’a da sormuşlar krallar ne yapsa “iyi olur” cevap tam ona göre: "Krallar yıldızlar gibidir, doğarlar ve batarlar; olabilir çünkü asıl önemli olan unvanların ve yapılanların kalıcı olmasıdır. Beni sakın unutmayın." Aslan o yaldızlı ve şaşalı hali ile asla unutulmaz hiç merak etmesin! 

Başak Burcu: Başak’a evlilikte nasıl mutlu olunur, ne yapmak lazım demişler cevaba şaşırmadım: "Evlilik ve mutluluk dediğiniz detaylarda gizlidir. Mesela bir arkeolog bir kadın için ideal bir kocadır; çünkü yıllar geçtikçe kadını ile daha çok ilgilenip, yakından araştırır. Beni araştırın." Her yanımız arkeolog kaynıyor ya bu kadar detaycı ve titiz biriyle ilgilenecek bir tanesini bulacağız! Çok şey istiyorsun Başak! 

Terazi Burcu: Terazi’ye şu meşhur soruyu sordular risk nedir dediler döktürdü: "Risk, risk, risk; şu dünyadaki en kötü şey işte bu. Kendinle barış ve gerçekle yüzleş, yöntem belli ama kendimi tanımam da risk değil mi?"İçindeki filozofu ve “dengeli insanı” zapt edebilirse şeker gibi barışçıl olurlar da dinleyene! 

Akrep Burcu: Akrep’e bilgelik nedir demişler demez olsalarmış: "Herkes kendini bilge sanıyor, aman tanrım, bu ne büyük bir aptallık. Üstelik seksüel bile değiller!” Alakayı nereden nereye getirdi şu sinsi, gizem dolu, tuhaf Akrep, tebrikler! 

Yay Burcu: Yay’a da sormuşlar insan neden değişkendir diye cevap manidar: "İnsanlar o kadar karmaşık, gizemli varlıklar değiller ki, nedir bu felsefeler, arayışlar? Kötü sadece kötüdür. Sahi, ben kötü müyüm?" Centauros’a selamlar da Yay’ın kavrama ve anlama yeteneğine sığınarak bu cevabın ona yakışmadığını söylemek istiyorum. 

Oğlak Burcu: Oğlak’a sormuşlar hayatın anlamını bilebilmek mümkün müdür diye cevap buz gibi: " Bu gezegende bir tek insanın yaşamın tüm anlamını biliyor olması mümkündür ama siz onu tanımıyorsunuz ki, beni biraz anlasanız ne olur?" Materyalist, inatçı ve soğuk birinden başka da bir cevap beklenemezdi! Azıcık da en bizi anla! 

Kova Burcu: Kova’ya hayatı nasıl tanımlarsın demişler cevap filozofları kıskandırır: "Unutun bu maddi hayatı atın ve şu raporları, kağıtları, istatistikleri bırakın! Evrenin tek ve sonsuz bir tapınak olduğunu ama bir çocuk tarafından yönetildiğini hiç düşündünüz mü?" Hayal gücü sınırsız, sanatçı ruhlu ve zeki birine de böyle kafamızda milyon tane soru işareti bırakan bir cevap yakışırdı, bravo! 

Balık Burcu: Balık’a sormuşlar hayatından mutlu musun cevap duygusal devinimlerle dolu: "Mutluyum ama bu, belki de mutluluk değildir, kim bilir? Yoksa bir tür melankoli mi? Ama bir gün mutlu bir anı düşünebilirim nasılsa!” Melankoli, duygusallık ve acındırma. Yemiyoruz artık Sevgili Balık! 

Sonra mı? 

Hayat akıyor işte… 

Saygılar efendim…. 

 
Toplam blog
: 58
: 883
Kayıt tarihi
: 24.09.06
 
 

Tuti mucize-i guyem ne desem laf değil, çerh ile söyleşemem ayinesi saf değil! Ne acayip... ..