Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

Kısa dönem askerlik

Kısa dönem askerlik
 

Tek Tip ve Bedelli Askerlik


Merhabalar,  

Birkaç gündür Sayın KILIÇDAROĞLU'nun Bedelli Askerlik ve Tek Tip Askerlik konularındaki açıklamalarını garipseyerek izliyorum. Mart-Nisan 2010 dönemine geri dönüyorum haberleri izlerken. Genel Kurmay Başkanlığı'nın bedelli askerlik konusunda yaptığı açıklamaları bir gözden geçirelim. 

06 Mart 2009 tarihinde Tuğgeneral Gürak "Bedelli askerlik çıkacak mı?" sorusuna da şöyle yanıt verdi: "Bedelli askerlikle ilgili bir çalışmamız yok" ... 

Aslına bakarsanız tarih çok eski değil. Tam 2 yıl olmuş bu açıklama yapılalı. 

Şimdi burada bazı komplo teorileri aklıma gelmiyor değil... Acaba Genel Kurmay Başkanlığı, seçim öncesinde CHP nin elini güçlendirmek, gözaltılara ve tutuklamalara diyet olarak böyle bir teklife " EVET" der mi? Neticede bu çalışmayı yapacak olan, personel ihtiyacı ile ilgili olarak karar verecek olan kurum Genel Kurmay Başkanlığı dır. 

Eğer böyle birşey olursa, TSK nın siyasallaştığına dair benim kafamda çok ciddi şüpheler oluşacaktır. 

Bir başka konu ise " Tek Tip Askerlik". Bu konuda da biraz o dönemi hatırlamak için, ilgili haberlerin çıktığı tarihlerdeki gazeteleri dolaştım, yorumları inceledim. Sayın KILIÇDAROĞLU nu kim yönlendirir bilmiyorum ama eğer birkaç gazetenin o dönemki ilgili haberlerle ilgili yorum sayfalarını inceleseler, tek tip askerlik konusunda tepkinin ne kadar ciddi boyutta olduğunu görebilirlerdi. 

Hani bazen çeşitli ortamlarda görüş belirttiğimizde, " AKP seçim kazanmıyor, CHP zorla kazandırıyor " diyorum. Şuan yapılan açıklamalara bakıldığında olayın yine aynı şekilde olduğu ve CHP nin kendi kendini çukura atmaya çalıştığını görmek zor değil. 

Dediğim gibi, bu konuda kilit nokta Genel Kurmay Başkanlığı dır. Eğer GKB 2 yıl önceki tavrını aynen sergilerse Sayın ERDOĞAN'ın Meclis kürsüsünden dediği gibi " Yine Çuvalladın Sayın KILIÇDAROĞLU" demenin zamanı gelmiş olacak. 

Öyle olmazsa da bu defa AKP, Genel Kurmay Başkanlığına bu konuda soru soracaktır. Henüz profesyonel olduya geçiş için ilk adımları atmışken ve 2 yılda personel sayısında değişiklik olmadığı halde neden farklı bir yanıt verildiğini soracak. Yani her şartta, AKP bu " Tek Tip" ve " Bedelli Askerlik" olayından kendine pay çıkartmayı başaracaktır. 

Sayın KILIÇDAROĞLU'nun seçim öncesi ütopik fikirlerine bir yenisini daha eklediğini görüyorum ve hala aynı tezimi savunuyorum. 

" Bürokrattan Siyasetçi Olmaz " 

Saygılarımla. 

 
Toplam blog
: 28
: 444
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

Merhabalar, Balıkesir de ikamet ediyorum. 30 yaşındayım. Muhasebe işi ile ilgileniyorum. Genel olara..