Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kışa hazırlık, menemen ve her zaman kullanabileceğiniz domates sosu malzemesi

Kışa hazırlık, menemen ve her zaman kullanabileceğiniz domates sosu malzemesi
 

alıntı


Domatesin bol tüketildiği günleri yavaş yavaş sonuna geliyoruz...

Kışın marketten alınan domatesler malum, içleri beyaz, dışları kırmızı görüntü aldatıcı ve sağlıksız.

Ben yıllardır yapmıyordum, ama bana yapılmışını veren olursa itiraz etmeden bayılarak alıp bir güzel tüketiyordum. Kim olsa tüketir.

Eski yıllarda bekarken ve evliyken çok kavanozlara doldurur birde saatlerce kazanlarda kaynatırdım...

Şimdi çok daha kolay ve pratik, nasıl mı?

Aşağıdaki yazıyı takip edin...

Reklamlar yok korkmayın..

Devam

Önce pazardan domateslari alıyorsunuz, sonra bir güzel yıkıyorsunuz, süzülsünler.

Domateslere + şeklinde çizik atıyorsunuz ve sıcak suyun içine atıp alıyorsunuz, soyması çok çok kolay oluyor böyle. Soyma işleminiz bittikten sonra, başlıyorsunuz keskin olsun bıçağınız (şu an her yerde bulunan ve satılan sivri uçlu lacivert saplı bıçaklar var, Amerika'da bile gördüm, bayan Türkiye'den götürmüş) kesmeye, kesme şekli size kalmış, herkes küp küp doğrarken ben domatesi sos yapacağım zaman ince ince hilal şeklinde doğruyorum...Sonuç benim için daha güzel...

Neyse malzemenize göre tencereye doğradıklarınızı atıp, çok az tuzla fazla kaynatmıyorsunuz... Ocağı kapatın, temiz yıkanmış hangi boy isterseniz kavanozları alıyor ve (ben kaynar sudan geçirerek dolduruyorum, püf noktasıdır!

Kaynar su içinde bekleyen yeni kapaklarla kapatıyorum. Ters çevirerek sabaha kadar bekletiyorum. Sonra midemize teşrif edeceği vakte kadar, istirahat edeceği yere yerleştiriyorsunuz...

Sonra açın makarna sosu yapın, menemen yapın, yapında yapın ne arzu ederseniz...

Şimdiden afiyetler olsun,

Yapın şimdiden kış gelince benim gibi bakmayın elin eline versin diye.

Kendin pişir, kendin ye.

Sevgiler

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..