Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '13

 
Kategori
Öykü
 

Kısa ömrün can dostluğu

Kısa ömrün can dostluğu
 

(Beni dinlemeden önce şu yandaki resme iyice bir bakıp, bizleri tanımak istermisiniz? )

Ben henüz birbuçuk yaşındayım

Adım Kerem

Sağımda yatan kara fino köpek altı aylık.

Kulağıma bir şey söylemeye çalışan aytozu tüylü oğlak da henüz üç aylık…

Tesadüfler bizi bu evde buluşturdu, iyi de etti

Oğlak, fino ve ben üçümüz bu sıcacık evde o kadar neşeli, mutlu ve anlaşarak yaşıyoruz ki, günler nasıl çabuk geçiyor bilemiyoruz..

Kahvaltımızı birlikte yapıyor, yemekte birlikteyiz, oyunları birlikte oynuyor ve şarkılarımızı birlikte söylüyor, güle oynaya yaşayıp gidiyoruz..

Yaşıyoruz da,

Sevgili oğlağım ve finom ile aramızda oluşan bu doyumsuz sevginin, mutlu yaşamanın uzun yıllar sürmeyeceğini, birgün bitivereceğini salt ben biliyorum ama, onlar bilmiyorlar.

Ben insan olarak; zaman izin verirse belki 80-90 yıl yaşayabilirim ama, ya oğlak, ya fino köpeğim? Onlar da bu kadar yaşamayacaklar ki. Oğlak büyüyüp keçi olacak 5 ila 8 yıl arasında bir ömrü var, fıno da en fazla 20 yıl yaşayacak.

Sonra,

İşte o “ sonra” aklıma düştükçe o kadar üzülüyorum, o kadar çok kaygılanıyor ve hüzünleniyorum ki; sormayın !...

Bu duruma zaman zaman ağladığım bile oluyor, hele de geceleri ..

Şunun şurasında, en fazla 10-15 yıl sonra bitecek olan bu dostluğumuz, arkadaşlığımız sonlanacak, mutluluğumuz, birlikte yaşadığımız güzel günlerimiz, oyunlarımız, tatlı şakalarımız, şarkılarımız ve tatlı sohbetlerimiz de bitmiş olacak.

Düşünmek bile istemiyorum ama !

(Bak yine hıçkırıklar düğümlendi boğazımda, hüzün bastı yüreğimi, dokunsalar  ağlayacağım şimdi)

Bu durumu köpek ve oğlak dostlarıma ne söyleyebilirim ne de onların bunu bilip üzülmelerini isterim. Ben zaten onların yarine de yeterli üzüntüler duyuyor, acılarını yaşıyorum..

Bu sabah ne mi oldu ?

Şu yandaki resmimize bir daha bakar mısınız ?

Fino köpeğim ve tatlı oğlak kardeşim sanki bir şeyler hissetmişler, bir haber duymuşlar da benim yukarıda anlattıklarımı algılamışlar gibi halleri var, hüzünlü, düşünceli ve kederli bir duruşları, değil mi ?

Öyle hem de ..

Sevgili oğlak kulağıma anlatıyor dün gece gördüğü kötü rüyasını

Fino köpeğin duymasını da istemiyor anlatacaklarını ki, kulağıma eğilip sessizce söylüyor söyleyeceklerini fino duymasın diye, duyup da üzülmesin diye ..

Ne mi dedi sevgili oğlak benim kulağıma; (aramızda kalsın)

-“ Canım kardeşim, rüyamda sen ölmüşün, ben çok üzüldüm, acılar duydum, ağlamaktan gözlerim kan çanağı oldu bak. Bir de uyandım ki; sen yatağındasın, yaşıyorsun ve gördüğüm de bir rüya..

 Oh beee  !.. diyerek rahatladım, ama yine de sabaha kadar gözüme uyku girmedi, sık sık senin yatağına, sana bakıp  bakıp sevinçten uçacaktım nerdeyse. Aman  finomuz duymasın bu rüyamı, yoksa çok  üzülür tamam mı ?”…

-Tamam …

-Gel sarıl da bir öpeyim seni ,benim can kardeşim …

*muzaffer yıldırım

 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..