Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '21

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Kişi geliri belirleyici olsun

Kişinin geliri belirleyici olsun.

Bu gün Voice Dream Reader’deki E-kitapları karıştırdım yüz soruda engelli hakları kitapçığını ikinci kez okuyorum. Maalesef Ülke çapında engelliler için çağrı merkezi olmayınca bize soru soruyorlar. Ben şikâyetçi değilim ne kadar soru ve sorunu tespit edebilirsek onları etkili ve yetkililere iletme şansımız olur.

Kişinin geliri belirleyici olsun.

Öncelikle bir çağrımızı yineleyelim. Salgın döneminde ne olursa olsun bakım ve engelli ödenekleri kesilmesin. Bize maalesef şikâyetler geliyor ve bu dönemde yeni mağduriyetler yaşanıyor. Eskiden ne güzeldi engelli ödenekleri primsiz ödemelerdeydi emekli sandığında. Sürpriz bir kararla 2013’de Sosyal Dayanışma Vakıflarına verildi Vakıf derki ben kişinin değil Ailenin gelirini esas alırım. O zaman engelli vatandaş ailesine bağımlı ve zimmetli hale getiriliyor. Doğal olarak evde SGK’lı çalışanlar oluyor. Kriteri geçti mi engellinin maaşı kesiliyor. Bir gün yaşlı bir üyemiz yanımda çocuklar gibi ağlıyor ben bu ödeneği almazsam çocuklarım bana bakmaz diyor. Acaba diyorum eskisi gibi engelli maaşlarına yeni bir düzenleme getirilemez mi. Bakım sigortası. Bakım sigortası sözü verilmişti engelliye bakana SGK pirimi yatırılacak ve emekli olacaktı bunu da hatırlatalım.

Vakıflar maaşının kontenjanı arttırılsın.

Vakıflar bölge müdürlüğünün verdiği engelli ve muhtaç maaşı kontenjanı artırılsın engelli maaşı alamayanlar bu ödenekten faydalanabilir. Vakıflar bölge müdürlüğünden maaş alanlarda yeşil kartlı kapsamına alınsın.

Engelli ailelere önerilerim maaş kesintilerine itiraz edebilmeniz için ödeneğin kesiliş nedenini yazılı olarak kurumdan talep edin. Adres değişimlerinde mutlaka sosyal hizmetlere bilgi verin. Kriterlerinizde değişiklik olunca kuruma bildirin ki yersiz ödeme adı altında verilen paraları faiziyle birlikte geri ödemek zorunda kalmayın.

EKPSS 2012’den beri bu sınavlarla on binlerce arkadaşımız memur ve işçi olarak kamuda çalışıyor. İş kuru takip ediniz EKPSS’yle yerleşemeyen arkadaşlarımız İŞKUR’daki alımları da takip etsinler. Boş kadrolar doldurulsun. Bu yıl bir atama yapıldı. Gelecek dönemde tüm kotanın doldurulacağı bir atama olsun. Biz engellilerle ilgili yapılan çalışmaların engellilerle ilgili kurumlarla birlikte planlanarak yapılmasında fayda umuyoruz.

Pratik ve teorinin bir arada olması için sahada sorunları yaşayanlarında etkin olması iyi olur. Sıkıntılara rağmen engellilerle ilgili çalışmalar bence iyi sadece biraz iyileştirmeye ihtiyaç var. Salih Arıkan, tel:0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..