Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Müzik
 

Kışın sonu bahardır

Kışın sonu bahardır
 

netten


Bir kaç gündür hayatı sorguladığım karışık duyguların içinde boğuştuğum bir dönem geçiriyorum.

Bugün işe gelirken radyoda bir türkü dinledim eminim duyanlarınız ve de sevenleriniz vardır. Birden güne farklı bir şekilde bakmamı sağladı.

''Ne ağlarsın benim Zülfü Siyahım''

Türküde yaşamın tüm olumsuz ve güçlüklerine rağmen ''Kışın sonu bahar '' diyerek yine umut yine yaşama bir şekilde bağlanıp devam etmek gerektiğine inandırıyor bizleri.

Yaşam izlerinin tüm derinlikleri saklı''olduğu bu türkünün hikayesini merak ettim ve bugün internet üzerinde bir araştırma yaptım ; türkünün sözleri Aşık Daimi' ye ait olduğunu öğrendim hikayeyi okuduğumda anladım ki yaşam hiç kimseye adil güzel ve dürüstçe geçmemiş.

Türkünün hikayesi çok acıklı insanın içini burkan bir tarafı var ve şunuda biliyorum ki bu hikaye yi anlattığımda eminim hepimiz kendi yaşamlarımızdan benzerini anımsayacaktır.

Yaşamın kendisi acı

Ama Aşık Daimin dediği gibi ''bu da gelir bu da geçer ağlama''


Ne Ağlarsın Benim Zülfü Siyahım

Erzincan/Tercan-Aşık İsmail Daimi-Mine Yalçın

Ne Ağlarsın Benim Zülfü Siyahim,
Bu Da Gelir Bu Da Geçer Ağlama.
Göklere Erişti Figânım Ahım,
Bu Da Gelir Bu Da Geçer Ağlama.

Bir Gülün Çevresi Dikendir Hardır,
Bülbül Har Elinde Ah İle Zardır.
Ne Olsa Da Kışın Sonu Bahardır,
Bu Da Gelir Bu Da Geçer Ağlama.

Daimi'yim Her Can Ermez Bu Sırra,
Gerçek Kamil Olan Yeter O Nura.
Yusuf Sabır İle Vardı Mısır’a,
Bu Da Gelir Bu Da Geçer Ağlama.

Okuduğum kaynaklarda Aşık Daimin bir oğlu varmış ve ismi Kazım'mış. 12 Eylül döneminde gençlerin kendini düşüncelerin pankartlarla yazarak ve bunları sokaklarda asarak gösteriler düzenlerdi ve bu gösterilerin sonunda çatışmalarla biterdii. Kazım adlı bu genç adam o dönemde bir çatışmada maalesef ölmüş ve bunun üzerine Aşık Daimi bu türküyü o dönemde eşine yazmış

''Ne ağlarsın benim zülfü siyahım
Buda gelir buda geçer ağlama''

...

Ne Olsa Da Kışın Sonu Bahardır,
Bu Da Gelir Bu Da Geçer Ağlama.

Yaşamın içindeki acının gerçeğine karşılık umutsuz olmamak gerekir.

Sevgilerimle.

Gelincik.

http://www.dailymotion.com/video/xopij_arif-sag-sabahat-akkiraz-ne-aglarsi_music
 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..