Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '13

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
5701
 

Kişinin bir şeyi yapmak istememesinin geçerli nedeni sadece o şeyi yapmak istememesidir

Kişinin bir şeyi yapmak istememesinin geçerli nedeni sadece o şeyi yapmak istememesidir
 

Doğru ya da yanlış, yaptığımızın hesabını vermek başlı başına işkence. Herkes her şeyinize bir neden arıyor; üstelik haklı neden olacak. Canım istedi, yaptım. Olmaaaaaazzzz! Hiçbir şeyi canın istediği için yapamazsın; geçerli nedenin olacak.

Uzun yıllar çalıştığım yerden sıkıldım, tayin istiyorum. “Buraya yakın oturuyorsun, gidip gelmen kolay; niye tayin istiyorsun ki?” dediler. Bir insanın tayin istemesinin tek nedeni bu armut kafalılara göre evinin işyerine yakınlığı ya da uzaklığı olabilir. Sıkıldım, ortam psikolojimi bozdu, iş arkadaşlarımla anlaşamıyorum, amiri sevmiyorum, bina eski, çaycının çayları kötü, mezarlığa uzak kalp krizi geçirirsem nasıl götürecekler… Neden kıtlığı mı? Gerekçe çok ama beylere uygun değil. Bir çalışan ancak evi işyerine uzak ise tayin isteyebilirmiş. Nato mermer kafa işte! Ben de bu nedeni kabul etmiyorum, ne olacak!

Bazen insana bir şeyi neden yaptığını sormak- eğer nedeni bilmeniz gerekmiyorsa- aptallık hatta geri zekâlılıktır. İnsanların neyi neden yaptıkları konusunda kendilerine göre sebepleri vardır zaten. Bilgi edinme ya da merakınızı gidermek için soracaksanız eyvallah; ama sorgulama/hesap sorma amacıyla soruyorsanız neyi neden yaptığımın geçerli tek bir sebebi var: Canım öyle istedi!

Bundan daha önemli bir neden olur mu ya, kafadan sakat mısınız siz? Türkiye’de “Bunu neden yaptınız?” sorusuna “Canım öyle istedi” cevabını alamazsınız. Bu cevap geçerli değildir, canınız öyle isteyemez. İlla ki anam öldü, babam öldü, param yok, hastayım gibi makul bir neden söylemeniz gerekir. Oysa insan her gün hasta olamayacağı gibi sık sık annesi babası da ölmez. Yani gerçek nedenini dikkate almayıp sözde makul bir gerekçe için seni yalana teşvik ederler.

Oysa makul neden canımın isteyip istememesidir. Ama işte Türkiye’de insanların bir şeyi canı istediği/ya da istemediği için yapma/ ya da yapmama hakkı yoktur. Ben de her gün işte böyle anam öldü babam öldü diye yalan söylerim!

Oysa kişinin bir şeyi yapıp yapmaması konusunda- belirleyici başka bir neden yoksa-canının isteyip istememesi en önemli nedendir. Adama iş teklif edersin, kabul etmez. Parası iyi, yol, yemek, sigorta, kariyer… Adam o işi istemiyordur kardeşim; hoşlandığı meslek değildir.

Ben bir kişi bir şeyi”İstemiyorum” dediği anda bırakırım. Nasıl olur ya, niye böyle diyorsun, yapmaya mecbursun, yapacaksın… İşi ve görevi dışında hiç kimse hiçbir şeyi yapmaya mecbur değil. Zorla yaptırırsan karşı koyabilirsem karşı koyarım değilse yaparım ama ta şeyine küfrederek!

Elbette neden soracaksın; çünkü belki kişiyi buna iten ya da yapmaktan alıkoyan bir sebep vardır. Bir kişi bir şeyi yapmak istemiyorsa başka neden sorulmaz; o kişinin o işi istemediğini anlamalıyız. Ancak maalesef insanımızda kişilerin iradesine saygı yoktur; “Ben bu işi istemediğim için yapmıyorum”  samimi bir ifade, gerçek bir irade beyanı olduğu halde ikna olmazlar. Çünkü onlara göre kişinin istememesi, yapılması istenen bir şeyin yapılmaması için gerekçe olamaz; zaruri bir durum, haklı bir gerekçe olmalıdır.

Allah kahretsin! Sizin zaruri durumlarınızdan da haklı gerekçelerinizden de bıktım! Zaruri durumlarınız hiç bitmiyor! Bizim isteklerimize sıra gelmiyor! Ben Türkiye insanı olarak yolumu çizdim. Bizi köleleştiren düzenlerinizi terk ediyorum. “Bir şeyin olmaması, bir şeyi yapmamanızın nedeni- eğer olamayacak bir şey değilse- sadece sizin hayır demeniz, istememenizdir” diyen Kerim Korkut’a katılıyorum.

Birgül YILMAZ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

saymak lazım isteyipte yaptıklarımızı günün çoğu hangisi ile fazla geçiyor. Bu sonuç herşeyi açıklıyor değil mi ..selam ve sevgiler

Tülay EKER 
 06.08.2013 13:44
Cevap :
Evet,saymak lazım isteyipte yaptıklarımızı.  07.08.2013 6:37
 

Kıymetli korkusuz Kerim:Sıkıysa on sekiz yaşından büyüklerin görselini yayına verseydiniz.Ne çare ki gidip köpre çocukların görseline sığındınız.Sizi gidi siyasetçiler bizi de , çocukları da siyasetinize alet ediniz.İstediğinizi yapacak gücü bulamayacağınızı size bildiriyorum.Sizi de, yazınızı da kınıyorum.Selam göndermiyorum.Hastasın Allah sana şifalar versin diyorum.Bu telli fırçalar sana iyi gelir..

Mehmet Burakgazi 
 06.08.2013 8:13
Cevap :
Senden övgüler almak işin garantisi değil; bir sonraki yazıda sövgüler gelebiliyor.  07.08.2013 6:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4863
Toplam yorum
: 12947
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster