Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
124
 

Kişinin katili neden çoğunlukla akrabası çıkar?

Kişinin katili neden çoğunlukla akrabası çıkar?
 

Aslında ters bir durum, tanımadığın etmediğin insanlardan kötülük beklenir. Ama bazen en yakının, çoğunlukla da tanıdık…

Neden olduğunu biliyorum, yine de soruyorum. İnsan bildiği şeyi de sorar, anlayamayınca. Düşünmeden edemiyorsunuz. Akrabalık bağları sadece akrabalık bağı demek ki, insani yanı yok yani. Kardeşiniz sadece biyolojik kardeş.

Kimsenin aklına gelmez, benden ummaz beklemez, yerine getirmem kolay olur gibi güvence ve rahatlık mı? Taciz, tecavüz, enses gibi kolay olur, aile içinde kalır, söyleyemez. Yalnız, bunlarda tahrik önemli. Ben kanun olsam tahriki göz önünde bulundururdum.

Onda var niye bende yok anlamında çekememe, yeterli bilgiye sahip olmanın rahatlığı… Yabancı birini tanıyacaksın, kimdir, nedir, belki tehlikeli, ama atıyorum yeğenin. Her gün gördüğün, bildiğin, ondan alacağın neyse karşı koyamaz… Bu tür şeylerin önemli olduğunu düşünüyorum.

Tabii ki nedeni de önemli… Kıskançlık, bir olaya ilişkin intikam, namus, taciz/tecavüz/ enses… Bunlar olabilir de genelde parası için ya da sapıkça duyguları için oluyor. İnsan kardeşini, yeğenini, canı ciğerini, akrabasını nasıl öldürür diyorsunuz… İnsan herkesi öldürür (herkes herkesi öldürür) annesini, babasını, peygamberini bile…

Başkalarıyla uğraşmak zordur, tanıdığınız birini daha kolay öldürebilirsiniz. Sizden şüphelenmez. Başkaları da şüphelenmez. Ortaya çıkması zor olur. Zaten beraber yaşadığınız ya da akraba olduğunuzdan dolayı (kardeş, yeğen, amca vs)kıskançlık, nefret, arzu daha fazla olur. Elin adamına/kadınını tanımazsınız etmezsiniz, bir yaşanmışlığınız yok (hem size karşı bir şey de yapmamıştır, görmediğiniz için tahrik de etmez)niye kızgınlık, kıskançlı, arzu duyasınız.

Bu işlerin yapılması (akrabanıza taciz, tecavüz, para ya da başka şey için öldürme) için ortada bir şey var. Ya parası vardır. Ya aranızda husumet vardır. Ya da almak istiyorsunuz gelmiyor veya sizi tahrik etmiş gizliden gizliye arzu duyuyorsunuzdur. Başka şeyler de olabilir. Mesela sırrınızı biliyordur. Düşmanınıza yardım etmiştir. Namusunuza dokunmuştur falan.

Bütün bunlar tamam da çok fazla olması dikkat çekiyor… Hani yani neredeyse bu tür olayların faillerinin tamamı akrabası/tanıdık çıkıyor. Hatta böyle bir olay olunca polis önce akrabaları(anne, baba, kardeş, eşi dâhil) gözaltına alıyor. Hırsızlık olaylarında başkaları olabilir, özellikle profesyonel hırsızlıklar. Parası için öldürmede de yine akrabaların yeri fazla.

Bir de kişi umulmadık biri çıkıyor genelde ve “hiç beklemezdik” deniliyor. Ben de masum yüzlü ve güvenilir görünüşlüyüm. Sokakta 10 kişiden 9’u bana soru sorar. Yani o kadar çok güvenilir görüntü arz ediyorum. Aslında bu kadar güvenmeseler iyi olur. İşte ben masum yüzlülerin suç işlemeyecek cinsindenim. Ha kadınla ilgili konuda kendime güvenmiyorum. O da sorun değil ne kadar kendimi kaybedersem kaybedeyim suç işlemem, kapı açılırsa girerim. İşte bütün masum yüzlüler benim gibi değil. Bazılarının sadece yüzü masum, ruhu masum değil; benim ruhum da masum, insanım yani.

Katillerin genellikle akraba/tanıdık iş ilişkisi olan kimseler çıkması polisin işini kolaylaştırıyor. Bilumum aileyi çekiyor karakola. O gün aileden biri nedensiz ortadan kaybolduysa katili hiç aramayın. Anlamadığım şey bunu yapan kimse akrabalarının yüzüne nasıl bakabiliyor. Üstelik her an beraberler açık da verebilir. Ben saklayamam şahsen. Konuşmalarımda davranışlarımda şüpheler uyandırırım. Hemen anlarlar bende bir şey olduğunu. Bunlar nasıl başarıyor. Bazen yıllarca hatta hiç ortaya çıkmıyor.

Bir de etik değil ama kurbanlar öleceğini öldüreceğini anlamışlarsa (ki bu zor olur da) can daha önemli ve kurtulamayacaklarsa aşağılık katilin istediğini verseler daha mı iyi olurdu! Ben Kerim Korkut. Hiç kimseye benzemem. Böyle şeyleri düşünürüm!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

sanki aklında bi şeyler varda ..sonrasının kendimi nasıl savuunurumun derdine düşmüşsün..

savas barka 
 27.10.2015 19:49
Cevap :
Ya siz beni iyice çözdünüz Savaş bey...Şeytani şeyler düşünüyorum da ortam bulamıyorum. Herkes uyandı.  28.10.2015 6:50
 

Merhabalar. Faili meçhule kurban gitmiş birinin katilini bulmak için ölen kişinin en çok kiminle hukuku ve ilişkisi varsa, katili o çevrede aramaya başlarlar. Bu bağlamda genelde katil yakın çevreden çıkar. Yani katil, mutlaka öldürülen kişiyi çok iyi tanıyan biridir. Münferit de olsa, akraba dışından da katiller çıkabiliyor. Birbirini hiç tanımadıkları halde tesadüflerin bir araya getirdikleri kişiler arasında da o anda bir husumet beliriyor ve iş karşısındakini öldürerek sonuçlanabiliyor. Katil aramak neye benziyor biliyor musunuz? Televeizyonunuz arızalandı hiç göstermiyor, bu durumda siz önce nereden kontrole başlarsınız, televizyonun arka kapağını sökerek içini kurcalayarak değil herhalde, ya nereden? Televizyonun kablosunun takılı olduğu prizden başlarsınız, daha sonra tv.nin elektrik kablosunu kontrol edersiniz ondan sonra da arka kapağını açıp, elektriğin iç devre girişindeki sigortasından başlar arıza bulununcaya kadar devreler üzerinde devam edersiniz. Selam ve dualarımla.

Recep Altun 
 27.10.2015 13:24
Cevap :
Bu konuda derin bilginiz var ve benimle paylaşmışsınız. İlgiyle okudum.Bu kadar detayı nereden buldunuz.Sağlık ve mutluluk dileklerimle.  28.10.2015 6:56
 

"Sen dostunu bul, anan düşmanını doğurur" derlerdi bizim oralarda Korkut..:)

ali açıköz 
 27.10.2015 12:42
Cevap :
Anlamlı bir söz,doğrusu yeni duydum.  28.10.2015 6:45
 

ben senden korkuyorum..hani düşüncelerine dikkat et derler ya..

savas barka 
 27.10.2015 11:23
Cevap :
Ben de bazen kendimden korkuyorum.  27.10.2015 12:26
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6178
Toplam yorum
: 15177
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster