Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '20

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

KİŞİSEL GELİŞİM NEDİR ?

KİŞİSEL GELİŞİM NEDİR ?

Türkçe sözcükleri çok boyutlu ve derinlemesine  incelediğinizde, köklerinin çok geniş katmanlardan beslendiğini, farklı  kaynaklardan farklı ögeleri de taşıdıklarını görürsünüz. Bazen bir sözcüğü onlarca sözcüğün oluşturduğu cümlelerle,  bazen de benzeri birden çok cümlenin oluşturduğu sayfalarla anlatmaya çalışırsınız. Anlatmak için sadece bilmek yetmez. Bildiğinizi, bulduğunuzu pazarcı misali satmanız gerekir.

Bir sözcüğün veya birkaç sözcükten oluşan deyimlerin anlamlarını ve algılanmalarını taşdan örülen duvarlara benzetebilirsiniz. Taş ustalarını tanırmsınız, ortamda rastgele yığılmış karışık şekilli taşlardan öyle bir duvar örerler ki, baktıkça bakar hayran kalırsınız yaptıkları duvara. Ustalık başka bir şeydir. Motor ustası, yemek ustası, taş ustası, saz ustası, söz ustası, gönül ustası vb. Aslında her konunun başarılı ustaları vardır. Her ustalığın da çıraklık ve kalfalık dönemleri olur. Doğuştan ustalık olmaz.Pratikle gelişir, olgunlaşır.

Ben taş ustaları ile söz ustalarını birbirine daha çok benzetirim.. Birileri konuşurken, Onu dinleyenlerden “taşı yerine koydu” deyimleri duyduğunuz olmuştur. Eğer taşı yerine koyamamışsanız duvar güzel görünmeyeceği gibi sağlam ve kalıcı da olmaz. Bu nedenle koca koca taşları gönyesine, şakülüne getirmek için aralarına küçük taş parçaları ile harç da koyarak düzenleyip  güzelleştirirsiniz,ciddi emek ister. Bir sırayı düzgün ve sağlam yapamazsanız üzerine yeni taşlar koyarak duvarı yükseltemezsiniz. Taş duvarları daha da güzel gösteren, derz denilen aralıklarının şerit şeklinde harç ile doldurularak süslenmesidir. Bu işlem bir anlamda taş duvarın makyajı dır. Onlar olmadan sağlam da olsa güzel görünmez taş duvarlar.

Taş duvar da yaptım ama taş ustası değilim. Çok yazdım, çok anlattım ama kendimce söz ustası da değilim. Makina Mühendisiyim. Eğitim Bilimleri de okuyunca  daha çok söz etmeye başladım aslında.. Çok çırak gördüm, kalfa tanıdım,ustalarla hasbihal ettim farklı ortamlarda.Çok sayılmasa da biraz okudum..

Ancak 40 yaşımdan sonra Kişisel Gelişim kitapları okudum.. Okudukça merak ettim,merak ettikçe araştırdım.Bulduklarımın arasına kendimdeki taşlardan ve parçalardan ve özümdeki harçtan da koyarak söz duvarları yaptım zaman zaman. Beğenildi, ben de beğendim yaptıklarımı.. Başkalarına da yararlı olsun diye 60’ımdan sonra  kendi kulvarımda bedelsiz, gönüllü söz duvarları yapmaya, faydalı olsun diye çevremle paylaşmaya koyuldum. Farklı kurumlarda ve Antalya da Teknik lise eğitimimi aldığım güzel okulumda sunumlar yapıp seminerler verdim.

Mesleğimden kopmamak, lezzetinden uzaklaşmamak için mühendislik alanımla ilgili hobi boyutlu çalışmalara paralel olarak Eğitimci kimliğimi öne alıp  Eğitim Gönüllüsü oldum son yıllarda. Okulumuzun 72. yılında kurduğumuz ve kurucu başkanı olduğum, Mezunlar Derneğimiz ANTEMDER bünyesinde okuldaşlarımla oluşturduğumuz “Okula Dönüş Projesi” kapsamında önce okulumuz öğrencileri olmak üzere Antalya İlinde Mesleki Teknik Eğitimi’ne destek olmaya çalışıyoruz. Bu kapsamda biraz da kitlesine özgü hazırladığım KİŞİSEL GELİŞİM sunumlarını okul idaremiz organizesinde öğrenci okuldaşlarımla paylaşarak, onlara moral, mesleki motivasyon, meslek ve okul aidiyeti ile  Meslek ve Okul sevgisini geliştirmeye katkılar sağlıyor farkındalık yaratabiliyorum.Ben de yeni şeyler öğreniyor,öğrendikçe mutlu oluyorum..

KİŞİSEL GELİŞİM kapsamında oluşturduğum ve çok da önemsediğim konuları buradaki yazılarımla sizlerle de paylaşarak, okuyanlarıma destek olmayı, eleştiri ve önerileriyle de kendimi daha da donatmayı düşünüyorum. Tabii ki bunu yaparken konunun uzmanlarının hoş görüsüne sığınıyorum. Zaman zaman kaynakça belirterek uzmanlardan alıntıları da sizlerle paylaşabilirim.

KİŞİSEL GELİŞİM’in de birden fazla tanıtımı, tanıtanı olabilir elbette. Ben kendimce özetledim: Kişsel Gelişim; bilerek değişim, isteyerek gelişimdir.Ancak duvarı yapmak bu kadar kısa ve kolay değil.. Haftaya KİŞİSEL GELİŞİM DUVARI’na birlikte başlayalım. Her ustanın duvarı farklıdır, birbirine benzese de aynısı olmaz..”Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır”  orhanyuksel7007@gmail.com/ www.antemder.org.tr/Antalya

 
Toplam blog
: 43
: 567
Kayıt tarihi
: 28.06.11
 
 

 Karaman E.M.lisesi ilk öğrencilerindenim. ikinci sınıftan itibaren Antalya Makine Teknisyen okulun..