Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Profesyonel Koç Gizem EKİCİ

http://blog.milliyet.com.tr/gizemekici

03 Temmuz '19

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
4798
 

Kişisel Misyon ve Vizyon

Yaşam amacınızdan yola çıkarak oluşturduğunuz beş özellikli hedefinizle ( bkz. Yaşam Amacı Oluşturmak) birlikte tam bir kurumsallıkla kişisel “Misyon ve Vizyon”unuzu oluşturmalı ve bunu daha önce oluşturduğunuz anayasanız gibi ( bkz. Ben Kimim Yolculuğu ) sürekli taşımalı ( manevi anlamda), kendinize ve etrafınıza sık sık tekrarlamalısınız.
 
Gelin, yetenek ve beceri gibi sürekli birlikte duyduğumuz ve bize kurumsallığı çağrıştıran bu iki kardeş kelimenin anlamlarına bakalım:
 
Misyon; İngilizce “mission” kelimesinden uyarlanmıştır ve “görev” anlamına gelir. Nasıl ki bir işletmenin, kurumun, derneğin, vakfın vs. bir kuruluş amacı, görevi varsa bizi de biyolojik fonksiyonları yerine getirmek dışında; harekete geçme, bir şeyler yapma, bir şeyler üzerine yoğun düşünme, araştırma yapma konularında dürten bir görevimiz, amacımız var. ( bkz. Kendini Keşfetmek ve Ben Kimim Yolculuğu)
 
Özetle misyon, kişinin ana varoluş sebebidir. Çünkü insan, diğer türlerden farklı olarak yaparken kendisini TAM bir mutluluk halinde hissettiği şeyi yapmak için var olmuştur. Bu “şey”i keşfedemeyen insanlar ise mutluluğu hep dışarıda kovalayan, doyumsuz, tatminsiz, sürekli şikayet eden varlıklar olarak yaşamaya ve yok olmaya mahkumdur.
 
Vizyon ise yine İngilizce “vision” kelimesinden uyarlanmıştır “görme, görüş, görme gücü, ileriye görme anlamlarında kullanılır. Vizyon, kişinin varoluş sebebinin geleceğe uyarlanmış halidir. Vizyonun içerisinde hayal, yenilik, yaratıcılık, icat hatta devrim vardır. Misyonunu belirleyen insan zaten vizyonu üzerine de düşünmeye başlar. Çünkü yapacağına inandığı “şey” üzerine hayal kurmaması imkansızdır. 
 
Özetle, vizyon da kişinin kesinlikle inandığı bir gelecek resmidir. 
Şimdi, dünyada pek çok alanda fark yaratmış markaların misyon ve vizyonlarından ilham almaya ne dersiniz?
 
TESLA
Misyon: Dünyanın sürdürülebilir enerjiye geçişini hızlandırmak.
Vizyon: 21. yüzyılın en ilgi çekici otomobil şirketini dünya genelinde elektrikli taşıtlara geçişi sağlamak suretiyle yaratmak.
 
AMAZON
Misyon: Müşterilerimize mümkün olan en düşük fiyatlar, mevcut en iyi seçimler ve azami derecede bir kolaylık sunmak.
Vizyon: Müşterilerin çevrim içi ortamda satın almak isteyebilecekleri her şeyi bulabilecekleri ve keşfedebilecekleri, Dünyanın en müşteri merkezli şirketi olmak.
 
LINKEDIN
Misyon: Dünya genelindeki tüm profesyonellerin birbirleriyle iletişim kuracakları bir ortam yaratarak daha üretken ve başarılı olmalarını sağlamak.
Vizyon: Küresel iş gücünün her üyesi için ekonomik fırsat yaratmak.
 
GOOGLE
Misyon: Dünyadaki tüm bilgiyi organize etmek ve bilginin her yerden erişilebilir ve kullanılabilir olmasını sağlamak
Vizyon: Tek tıklamayla dünya üzerindeki tüm bilgilere erişim sağlamak.
 
UBER
Misyon:  Herkesi istediği her yere ulaştırmak.
Vizyon: Daha az araba ve daha fazla erişim ile daha akıllı ulaşım. Daha güvenli, daha ucuz ve daha güvenilir ulaşım; sürücüler için daha fazla iş fırsatı ve daha yüksek gelir sağlayan ulaşım.
 
IKEA
Misyon: Mümkün olduğunca fazla insanın karşılayabileceği kadar düşük fiyatlarla çok iyi tasarlanmış, fonksiyonel ev mobilyası ürünleri yelpazesi sunmak.
Vizyon: Birçok insan için çok daha iyi bir günlük yaşam yaratmak.
 
SAMSUNG
Misyon: Yeni bir gelecek yaratmak, insanların yaşamlarını zenginleştirmek.
Vizyon: Sosyal refaha katkıda bulunan yenilikçi teknolojilerimiz, ürünlerimiz ve tasarımımızla dünyaya ilham vermek.
 
Unutmayın! Yaşam amacınızdan çıkan hedefinizle uyumlu bir vizyon ve misyon belirlemek kişisel markanızı oluşturmanızın birinci önceliğidir.
Misyon ve vizyonunuzu hayata geçirebilmek için artık bir “eylem planı” oluşturmaya hazırsınız…
 
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 374
Kayıt tarihi
: 29.04.19
 
 

2011 yılında Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden, 2012 yılında Anadolu Üniversites..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster