Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Kişiye özgü eğitim

Kişiye özgü eğitim
 

Dünyada önde gelen bilim adamlarının hayatlarına bakıldığında çoğunun ortak yönü eğitimlerini özel olarak alıp şekillendikten sonra sayılı üniversitelerde en ihtiyaç duyulan kanunları bulmaları olmuştur.

Rastlantımıydı bilim adamlarının bu özellikleri? Hayır değildi. Bilim adamı olmak değil maksat. Ancak öğrendiğini verimli ve faydalı hale getirebilecek bir eğitimdir amaç.

Kişiye özgü eğitimde kişinin hazır bulunuşluk düzeyi, becerileri saptandıktan sonra uygulanacak eğitimin daha verimli ve etkili olması sağlanır. Newton yerçekim kanunlarını bulan bilim adamı. Çiftçi bir babanın oğlu. Çiftlikleri okula çok uzak olduğu için özel hoca tutulup eğitimi sağlanıyor. Çok genç yaşta profesör oluyor.

Kişiye özgü eğitim birebir kişiye özgü yapılır. Kişiye özgü eğitim ne kadar erken başlarsa o kadar avantajlıdır. Thomas Edison tarihin en büyük mucitlerinden biridir. İlköğretime yaklaşık üç ay devam edebilmiştir. Üç ay sonra algılamasının yavaşlığı nedeniyle okuldan uzaklaştırıldı. Bundan sonraki üç yıl boyunca özel bir öğretmen tarfından eğitildi.

Amaç üretken, duyarlı, hoşgörülü, sürekli öğrenen ve gelişen birey yetiştirmektir.

Okullarımızda birebir eğitim verilme ihtimali yoktur. Ancak bu görev bilinçli anne ve babaya düşmektedir. Okulun verdiği ders ile kişiye özgü verilen ders hiçbir zaman aynı sonucu vermiyecektir. Okuldaki dersler ortak sosyal içerikli ders konularını kapsar. Kişiye özgü ders daha bilimsel ve kişinin kapasitesine göre ayarlanır.

Özel derslere verilen paranın fazla olduğunun farkındayım. Ancak özel derslerde çocuk hedefe daha kolay ulaşır.

Kişiye özgü eğitimin önem kazanacağına inanıyorum. Kişiye özgü eğitim ciddiyetle yapıldığında yeni Newton'lar, Aristolar yetiştireceğiz.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..