Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '17

 
Kategori
İnançlar
 

Kıskançlık avantaja çevrilebilir mi?

Kıskançlık avantaja çevrilebilir mi?
 

KISKANÇLIK AVANTAJA ÇEVRİLEBİLİR Mİ?


İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin, düşmanlık ve haset etmeyin, birbirinizi kardeş gibi sevin, çekiştirmeyin. Müslüman Müslümanın kardeşidir, ona zulmetmez, yardım eder. Onu, kendinden aşağı görmez. [Buhari]
 
Her insanın etrafında kıskandığı, haset ettiği ‘Onun var benim niye yok’ dediği özellikler vardır. İnsan bu duygularını bastırmaz, kontrole almaz ise hasetlik içten içe insanı yer kemirir. Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem): “Ateşin odunu yiyip bitirdiği gibi, haset de iyilikleri yer bitirir.” buyurmuştur.
 
Ne yapmak lazımdır peki?  Öncelikle her bir insan bireyinin güzel bir yeteneği, farklılığı vardır. Bu farklılıkları kabul ederse insanlar arasında barış, sevgi, saygı, hoşgörü olur. Sizde olmayan bir özelliği kazanabilir misiniz? Eğer hasetlenmeyi, kıskanmayı bir kenara bırakıpta çalışıp çabalayıp ‘Bende yapabilirim, başarabilirim’ derseniz, ‘Benim de farklı onda olmayan güzel yanlarım var’ derseniz işte o zaman sizde başarıya çok yakınsınızdır.
 
Hazret-i Enes anlatır: Resul-i Ekrem, (Şimdi içeri Cennetlik bir zat girecektir) buyurdu. Az sonra, Ensardan, bir adam çıkageldi. Ertesi gün, Resul-i Ekrem yine önceki gibi söyledi. Yine aynı adam çıkageldi. Üçüncü gün de aynı şey oldu. Abdullah bin Amr, o adamın evinde birkaç gün misafir kaldıktan sonra şunları anlattı:
- Üç gece onunla kaldım. Gece kalkıp namaz kılmadı. Bizlerden fazla bir ibadet yapmadığı halde Cennetlik oluşunun sebebini anlayamadım. Adama dedim ki:
- Resulullah seni niçin övüyor?
- Hiç kimseye haset etmem.
- Şimdi anlaşıldı. Seni o dereceye ulaştıran budur. (İ. Ahmed)(1)
 
 
KAYNAK
 
(1)   http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1232
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..