Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '19

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Kısmet Huzur Hakkında Bir Sır

Bu dünyada

Gerçek huzuru istiyorsanız

Bencilliği bırakacaksınız kardeşlerim

Kişinin ruhsal iç huzuru çok önemlidir

 İnsanlara bakınca görürüz ki

Çoğu kendi egoları ve nefisleri için yaşamaktalar

Bencillik

Allah ile kul arasında bir perdedir

Hep kendini düşünen kişi nasıl mutlu olabilir ki

Olamaz

Yani canlarım

İnsanın yüreğinde insan sevgisi yoksa

O insan asla huzur bulamaz

Ne kadar zengin ve varlıklı olursa olsun

Bütün kısmetin kesilebilir bu bencillik yüzünden

Şu hikayeyi de dinleyelim lütfen

Buyrun

“Varlıklı bir genç Sufi bir Bilgeden ders almak ister

Sufi sorar  

Ben seni derslerime alayım ama sen ne vereceksin bana

Genç

Ne istersen veririm der

Sufi bilge o zaman

Senden bir halı istiyorum bir seccade büyüklüğünde der

Yalnız keçi kılından olacak diye de söyler

Genç olur der

Hemen bir halıcıya gider

Halıcı olur der

Yalnız keçi kılından ip bul getir der

Genç doğru ipçiye gider

İpçi de olur der ancak

Keçi kılı bulup gelmesini ister

Genç hemen

Bir keçi çobanına gider

Çoban olur der ancak benim keçi ağılının çitleri kırıldı

Bunlar tamir edildikten sonra keçi kılı edinebilirim der

Genç hemen bir marangoza gider

Durumu anlatır

Marangoz olur ama benim çalışacak moralim yok

Doğru dürüst çit yapamam

Ben evlenmek istiyorum bunu başaramıyorum

O yüzden doğru dürüst çalışamıyorum der

Genç çaresizlik içinde kalır bir dere kenarına oturur

Üzgün üzgün düşünürken

O anda bir yaşlı adam gence yaklaşır

O da üzüntülü, üzüntülü konuşmaya başlar

Biraz sonra yaşlı adam derdini anlatır

Çok sevdiği kızı yemekten içmekten kesilmişti

Odasına kapanmıştı hiç sesi çıkmıyordu

Ne yapacağımı bilmiyorum dedi yaşlı adam

Gel sen bir konuş onunla dedi

Bir süre sonra genç adam

Kızla konuşmaya başladı

Kız marangozu içten içe seviyordu

Bunu ona söyleyemiyordu

Onun derdi buydu

Genç

Hemen oradan fırlayıp marangozun yanına gidiyor

Kızın kendisini sevdiğini söylüyor

Hemen birlikte gidiyorlar düğün gününü kararlaştırıyorlar

Bundan sonra

Marangoz hemen çobanın çitini yaptı

Çoban kılları topladı ipçi bu kılları iplik yaptı

Halıcı da halı yaptı gence verdi

Genç adam halıyla Sufi Bilgenin yanına gitti

Halıyı Sufiye verdi sordu derslere ne zaman başlayacağız dedi

Sufi

Başladık bile dedi

Kendi çıkarın için bir şeyler yapmaya başlayınca yolların tıkandı

Amma bencilliği bırakıp başkası için bir şey yapmaya kalkınca

Bütün yollar açıldı

Bu halı sende kalsın

Eğer içinde tekrar bencillik tohumları yeşerirse buna bak dersi hatırla

Ve sen başkaları için bir şeyler yaptıkça hiç tahmin etmediğin yerlerden

Bütün ilahi rızık kapıları sonuna kadar açılacaktır

Bu Allah’ın hoşnut olduğu yaşam biçimidir

Tıpkı onun evliyaları gibi

Ve daima anımsa

Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz

Nehirler kendi suyunu içmez

Ağaçlar kendi meyvelerini yemez

Güneş kendisi için ısıtmaz

Ay kendisi için parlamaz

Çiçekler kendileri için kokmazlar

Toprak kendisi için doğurmaz

Rüzgar kendisi için esmez

Bulutlar kendi yağmurlarında ıslanmaz

Doğanın anayasasında ilk madde şudur

Her şey birbiri için yaşamalıdır

Birbiri için yaşamak doğanın kanunudur

Çünkü gerçek mutluluk ancak o zaman

Senin tüm ruhunu sarmaya başlar”

(UĞUR KOŞAR-HER ŞEYE CANINI SIKMA EY GÖNÜL)

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..