Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '09

 
Kategori
Şiir
 

Kıssadan hisse

Kıssadan hisse
 

Bizim Haydar’ın yolu
Düşmüş çoban köyüne
Demiş ki uğrayayım
Eski dost demirciye...

Üç beş selamdan sonra
Oturmuşlar sohbete
Derken bir hanım gelmiş
Elinde bir sepetle...

Demircinin karısı
Pek güzel pek alımlı
Yüzünde bir tebessüm
Atmış ortaya lafı...

Bey fazla oyalanma
Bu gün eve erken gel
Perdeler asılacak
Eşek tımar olacak...

Demirci tebessümle
Merak etme hayatım
Çamaşırı da yıka
Ben gelince asarım...

Bunları duyan Haydar
Bayağı içerlemiş
İçinden söylediği
Dilinden çıkıvermiş...

Sen ne biçim adamsın,
Ne biçim bir erkeksin.
Gördüğüm neydi böyle
Karından mı ürkersin...

Hele birgün bize gel..!
Gör benim erkekliğimi.
Hanıma her sesimde
Gör onun ürkekliğini...

Ben ne ağaç dalları
Kırdım onun sırtında
Ne sopalar gösterdim
Suçu hiç olmasa da...

Böyle iri cüzsenle
Ben seni adam sandım
Seni böyle görünce
Anladım ki yanıldım...

Demirci çatmış kaşı
Bizim Haydar’a karşı
Demiş duydum bunları
Geldi köyün postası...

Senin baban da böyle
Döverdi hep ananı
Boşuna dememişler
Babasının danası...

Üzülürüm oğluna
Benzerse babasına
Ya olacak bir öküz
Ya da olacak dana...

Demirci hiç susar mı
Küfürler ardı sıra
Haydar’da bir titreme
Korku girmiş bedene...

Cevap nasıl versin ki
Demirci iri kıyım
Demiş adam dövecek
Buradan kaçmalıyım...

Demirci söze devam
Hadi Haydar döv beni
Kaldı mı sülalende
Küfürün gitmediği...

Karını dövüyon ya..!
Kendine erkek diyorsun
Okadarda küfrettim
Benden mi korkuyorsun...

Karısını dövene
Hiç erkek denilir mi ?
Senin gibi adama
Hiç selam verilir mi .?

Hadi var git yoluna
Hiç beni dellendirme
İyi söz bilmez dilini
Vermiyeyim eline...

Abdurrahman GÜLER

 
Toplam blog
: 9
: 333
Kayıt tarihi
: 06.02.09
 
 

1972 yılında İstanbul' da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Bayrampaşa' da tamamladıktan sonra çal..