Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '18

 
Kategori
Kitap
 

Kitap Eşittir Yazar?

Kitap Eşittir Yazar?
 

Sevgili arkadaşlar, 

Yazıma bir klişeyle başlamak istiyorum. Kendi roman denemelerimi birkaç kişiye okuttum ve bir kişiden şu klişe eleştiriyi ben de aldım. 

Bu yazılanlardaki sen misin? 

Tabi ki değilim! Ben olacak olsam gider ANILARIM diye başlık atar ve kendimden bahsederdim. Ancak bundan farklı olarak şu eleştiriyi de aldım. Burada müstehcen ifadeler geçiyor sen de öyle misin? 

Kötü adamı oynayanların kötü adam olduğunu düşünmemiz gibi bir şey bu. Gerçi bunlar psikologların konu alanına giriyor ama lütfen her kitabı yazar olarak görmekten vazgeçin. Romanda cinayet var o zaman yazar katil, romanda tecavüz var o zaman yazar tecavüzcü, romanda şu var o zaman yazar bu demek çok büyük bir yanlıştır. Eğer yazar, şair, yönetmen, oyuncu; evet bu benim diyorsa kabul ama onun dışında eser üzerinden birilerinin ahlakını, vicdanını, dinini, görüşünü hakir görmek veya yargılamak kimsenin haddi değildir. Bir parmağın karşıyı gösterirken 4 parmağın kendimizi gösterdiği anı hatırlayalım. Adama; sen önce kendine bak, derler!

Zira bir yazar örneğin Tanzimatçıları ele alalım. Toplumdaki yozlaşmalardan bahsedip eserlerinde savaşı, katliamları, bir tecavüz konusunu veya cinayeti anlatabilir veya işleyebilir. Basitçe söylemek gerekirse niyeti birbirinizi öldürmeyin, sevin olabilir. Bir konuya dikkat çekmek istiyor da olabilir. Dolayısıyla bu görüş son derece "sığ" ve içi boş bir görüştür. 

Sevgili okurlar, insanlar, arkadaşlar, mösyöler ve madamlar... Artık 21 yüzyıldayız! Yapay zekayla geliştirilen robot bile günde defalarca kez satranç oynayarak kendini geliştirebiliyor. Tırnak kadar çipe yani akla sahip robot bile fikir, teori geliştirebiliyor. Hayır, sizin elektiriğe veya bir güç kaynağına da ihtiyacınız yok, şu dekoderi biraz değiştirin. En azından deneyin. 

Filim eşittir yönetmen
Kitap eşittir yazar
Resim eşittir ressam
Heykel eşittir heykeltraş
Tiyatro eşittir tiyatrocu
DEĞİLDİR!

Belki nostaljik bir insansınızdır, sizi de anlıyorum. Orta Çağ'ı özlüyor olabilirsiniz ama bazı şeyler eskide kalınca daha güzel oluyor. Orta Çağ, orta çağda kalmalı. Siz de öyle... 

Işınla bunları Scotty! 

Emre ERDEN 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..