Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '07

 
Kategori
Kitap
 

Kitap okumak karın doyurur mu?

Kitap okumak karın doyurur mu?
 

Doyurur elbet. Kitap yaprakları lahmacundan yapılırsa neden olmasın Lahmacunlar bittiğinde kitap da bitmiş olur. Böylece hem doymuş olur okuyan, hem de bilgilenmiş olur.

Kitap okuyanlara karşı tuhaf tuhaf bakanları bilirim. Çok kitap okumanın akla zarar olduğunu söylerdi büyüklerimiz. Kitaba ve kitap okumaya karşı olan bu tutum ülkemizin genel tutumudur diyebilirim. Kitap satışlarından, söyleşilere ve kitap imza günlerine olan katılımlardan ve kitap fuarlarına olan ilgiden bilirim bunu.

Biraz fazla söyleşi yaptığımızda ya da ülkenin değerli yazar ve şairlerine imza günü düzenlediğimizde söylenenler olduğunu öğrendiğimde şaşırmadım ama üzüldüm. “Ne kadar çok bu yazarları getiriyorlar, sohbet ediyorlar. Sanki kitap karın doyuruyormuş gibi!”

Ve düşündüm. “Kitap okumak karın doyurur mu ?” diye. Ülkemize tatile gelen turistlere baktım. Deniz kenarında güneşlenirken kitap okuyorlar, dinlenirken kitap okuyorlar, buldukları iki dakikalık bir boş zamanı kitap okumakla değerlendiriyorlar.

Bunlar bizden 40-50 kat zengin ülkelerin insanları. İngiliz, Alman, Hollandalı, Fransız. Durmadan kitap okuduklarına ve zengin de olduklarına göre kitap okumanın karın doyurduğunu ve okuyanları tatile bile gönderdiğini düşündüm ve sevindim.

Bu insanlar kitap okuyarak kendilerini geliştiriyorlar, bilgileniyorlar, bilinçleniyorlar ve kendilerini sömürmeyen, sömürtmeyen, kandırmayan yöneticiler seçiyorlar. Haklarını yedirmiyorlar, yiyenlerden hesap soruyorlar.

Sonuçta haklarını yedirmedikleri için karınlarını da doyuruyorlar, evlerini de alıyorlar, tatile de gidiyorlar. Biz ise halen “kitap okumak karın mı doyuruyor?” diye okuyanları kınıyoruz.

Evet doyuruyor. Lahmacun yapraklı kitaplar, kitabın ortasında ayran, son yaprak ise peçete. Afiyet olsun!..

resim:www.secdegulleri. com

 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..