Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Kitap Tavsiyesi: Eat Pray Love

Kitap Tavsiyesi: Eat Pray Love
 

Bu aralar evdeki hangi kitaba elimi atsam, içinden seyahat konulu bir hikaye çıkıyor. İşte bir tane daha. Yıllar önce, yurtdışında yaşayan çok sevdiğim bir arkadaşımdan ödünç aldığım bu kitabı, itiraf ediyorum bir türlü okuyamamıştım. Sanırım 8 yıldır bende duruyor. Kitap, Ege koylarını mı gezmedi, Avrupa’da şehir şehir mi dolaşmadı. Dünyada böyle gezen kaç kitap vardır, merak ediyorum. İçeriğinin de kıtalar arası seyahat olması çok ironik, şimdi fark ediyorum. Sonunda sıkı bir kampa girerek geçtiğimiz hafta bitirdim.

Amerikalı Yazar, Elizabeth Gilbert, kitabında evinden uzak diyarlarda kendi iç dengesini ve huzurunu arama hikayesini anlatıyor. Hayatının çok mutsuz bir dönemindeyken İtalya, Hindistan ve Endonezya’dan oluşan bir yıllık bir yolculuk planlıyor. Her ülke, farklı bir arayış ve buluş anlamına geliyor onun için. Kitabında, bu seyahatlerinde hayatla ve kendisiyle ilgili ulaştığı farkındalıklarını anlatıyor. Hepimizin günlük yaşamda sorduğu sorulara yanıt arıyor da diyebilirim. Yanıtları bazen Batı inanışlarında bazen de doğu inanışlarında arıyor ama çoğu zaman hepsinin bir sentezi cevaplara ulaşıyor.

Bazı bölümleri kahkaha atarak okudum. Bazılarında kendimi onayladım, bazılarında kendimi eleştirdim. Yani okurken siz de bir kendinize dönüyorsunuz. Yazım dili eğlenceli, sanki bir arkadaşınızla konuşur gibi okuyorsunuz kitabı. Benim yıllarca peşimde sürüklediğime bakmayın aslında keyifli bir kitap, odaklandığınızda akıp gidiyor. Benim için doğru zamanı beklemiş sanırım.

Kitap yayınlandığı dönem çok popüler olmuş hatta kapağından da anlaşılacağı üzere Julia Roberts’lı ve Javier Bardem’li bir filmi çekilmiş.

Kitaptan sevdiğim bir cümleyle tamamlıyorum. “beauty atracts beauty”, kitabın genel mesajından şöyle çevirebiliriz: İyi ve güzel olan, iyi ve güzel olanı çeker. Özellikle yoga yapanların, yoga felsefesi ile ilgilenenlerin seveceğini düşünüyorum.  

#haydiuretelim #altidansonrakitap

 
Toplam blog
: 14
: 225
Kayıt tarihi
: 10.05.14
 
 

Amatör bir matematikçi (lisans), amatör bir ekonomist (yüksek lisans), amatör bir tarihçi (doktor..