Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Kitap Tavsiyesi: The Devil and Miss Pyrm

Kitap Tavsiyesi: The Devil and Miss Pyrm
 

Bir klasikleşmiş gezi fotoğrafı türüne yeni bir boyut kazandırayım dedim. İyi olmamış mı ama? :)

Paulo Coelho, Simyacı kitabı ile 1996 yılında nasıl da bomba gibi düşmüştü hayatımıza. Lise yıllarında çok severek okumuştum. Sonrasında da çok severek okudum Brezilyalı yazar Paulo Coelho’yu.

Şeytan ve Genç Kadın olarak Türkçe’ye çevrilen The Devil and Miss Prym kitabı, Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun yarattığı bir üçlemenin üçüncü kitabı. İlk iki kitap Piedra Irmağı’nın Kıyısında Oturdum Ağladım ve Veronika Ölmek İstiyor. Bu ikisini yıllar önce okumuştum.

Şeytan ve Genç Kadın’da, Paulo Coelho yine bilindik bir ikilemi sıradışı bir hikayenin içinde ama çok da sıradanmış gibi ele alıyor. İyilik ve Kötülük...

Hayaller ve Korkular ile ilgili bir bölüm var ki beni benden aldı. Neden hayallerimizi gerçekleştirmeyi düşünürken korkularımız hortlar hemen ve hayallerimizi gerçekleştirmemizi engeller? diye soruyor yazar. Korkular bu kadar güçlü mü olmalıdır? Korkularını ezip geçen, onları yok sayan ve hayallerini gerçekleştirenler kaç kişiyiz, el kaldırın lütfen. :)

Kitapta beni çok etkileyen nefis bir cümle var; hemen notlarıma aldım. “People want to change everything and, at the same time, want it all to remain the same.” İnsanlar her şeyi değiştirmek isterler ama aynı zamanda her şey aynı kalsın isterler. İşte bu mümkün değil Hanımlar Beyler, gerçekten bir şeyler değişsin istiyorsak, o değişimin getireceği farklılaşmalara hazır ve uyum sağlayabilir güçte ve istekte olmalıyız.

#haydiuretelim #altidansonrakitap

 
Toplam blog
: 14
: 225
Kayıt tarihi
: 10.05.14
 
 

Amatör bir matematikçi (lisans), amatör bir ekonomist (yüksek lisans), amatör bir tarihçi (doktor..