Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '17

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Kitap

Kitap
 

Kitap fuarı Yazarlarla resim


Kitap fuarı. Dün kitap fuarına gitmek ve gitmemek arasında epey bocaladım. Çünkü e-kitap, sesli kitap ve kabartma yazı seçenekleriyle kitaplar tarafıma yayınlandığı zamanda ulaşmıyor. Konferans salonlarındaysa tamamen tutucu bir zümre var genellikle çoğu söyleşiye gelenler sol ağırlıklı yazarlar. Milliyetçi muhafazakâr ve liberal çevrelerden yazarlara şans vermemişler. Bu tutucu tavrı doğru bulmuyorum. Eskiden bir iki tanede olsa sol dışındaki yazarlara da konuşma hakkı verilir. Neyse herkes kendine yakışanı yapar.

Gideyim mi, gitmeyeyim mi? derken gitmeye karar verdim. Yola çıktım tam yürüyorum. Ayağımın üzerinden taksi geçti. Tabiî ki bağırıp çağırdım. Adama kör müsün gibi birçok söz söyledim. Demek ki adam rahatsız olmuş ki çevredekiler görmüyor dediler ben daha çok sinirlendim. Ve asıl körün benim ayağımı çiğneyen adam olduğunu söyledim. Düşünün. Ben adama laf söylüyorum adam durup özür dilemiyor. Çevredekilerde görmüyor diye adamı teskin ediyor. Neyse yoluma devam ettim bu yok sayılma hikâyelerime alıştık. Bizim hayatımızın bir parçası. Ailelerimiz bile çoğu zaman yok sayarken elin adamından anlayış beklemek ancak hayalcilik olur. İşimiz zor. Yılmak yok mücadeleye devam. Yolda hasenat derneğinden İhsan abliyle karşılaştık. Birlikte fuara gittik. Tarık Tufanla görüşüp resim çekildim Doğan Cüceloğluyla'da resim çekildim. Bir de dernekler bölümüne gidelim dedim. Orada Türkiye Görme Engelliler kitaplığına varınca liseden öğretmenim Dilek Ülküyle karşılaştım. Daha sonra eşi aynı zamanda fen öğretmenim ve pansiyon müdür yardımcımız Mehmet Ülkü'de geldi. Güzel bir sohbet başladı. Yatılı okul yılları, yoksulluk ve zor koşullardı. Yemekler iyi değil, ders çalışma imkânlarım zordu. Okul bahçesinde türkü söyler, gelenlere kitap okuturdum. Kat nöbetçilerine banklarda oturanlara önüme gelene kitap okuttururdum. Sonra zaman zaman telefonda görüştüğümüz görme engelli öğrencimiz Beyzanur ve ailesiyle kısa bir sohbetimiz oldu. Sağ olsunlar bana Uşak tarhanası hediye ettiler. Ben çorbaları özelliklede tarhanayı çok severim. Sonra geri geldim iyiki'de kitap fuarına gitmişim.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..