Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '17

 
Kategori
Kitap
 

Kitaplar arasında: Fethiye Yazıları'nı okurken

Kitaplar arasında: Fethiye Yazıları'nı okurken
 

Kitaplar Arasında: Fethiye Yazıları'nı okurken


Yazarlarımızdan zaman zaman çeşitli gazete, dergi ve kitaplar alıyorum. Geçenlerde posta kutumu açtığımdan birkaç dergi ve yerel gazetenin arasında “FETHİYE YAZILARI” adını taşıyan bir kitap pat diye öneme düştü. Bu kitabı değerli eğitimci yazar arkadaşım, daha doğrusu kadim dostum Ünal Şöhret Dirlik gönderiyordu. Ü.Ş Dirlik her kitabı çıktığında ilk alanlar arasında ben varım diyebilirim. Öncelikle sevgili dostum, çalışkan ve üretken meslektaşım Ünal Şöhret Dirlik’e teşekkür ediyorum.

Yazımda “ çalışkan ve üretken “diyorum. Söz olsun, yağdanlık olsun diye söylemiyorum. Ü.Şöhret Dirlik bir eğitimci yazar olarak bugüne değin 35 yakın kitaba imza atmış, Anadolu’da yayımlanan yüzlerce dergi, gazete ve seçkilerde yazılarıyla devamlı olarak görünmektedir. Hakkında Üniversiteler tarafından tezler hazırlanmış ve Fethiye’de adı bir halk kütüphanesine verilmiştir. Uzun yıllardan beri Fethiye kültürüne de hizmet veriyor. Sadece Fethiye ile ilgli en 15 eseri vardır. Fethiye Fethiye, Fethiye Folkloru, Fethiye Manileri, Fethiye’de Ramazan ve Bayram Manileri, Fethiye’de Bazı İnanışlar, Dualar ve İlençler,Güneyli Şiirler ve Beş-kaza ( dergi ) Fethiye ilgili yapıtlarından bazılarıdır.

Sayın Ü.Ş.Dirlik’in bana imzalı olarak armağan ettiği kitaba dönmek istiyorum. Kitap Fethiye sanatımıza ve kültürümüze hizmet eden FETAV Kültür Derneği tarafından hazırlanmış ve yayınlanmıştır. 1. Baskı 2016, Fethiye’de basılmıştır. Tertemiz, albenisi olan bir kapak ve baskısı olup, 176 sayadan ibarettir. Kitabı Recai Şahin ve Ünal Şöhret Dirlik tarafından hazırlanmıştır. FETAV komisyonunda adı geçenleri anmak istiyorum. Ünal Şöhret Dirlik, Recai Şahin, Birdal Can Tüfekçi, Cahit Yargıcı. Dilek Dinçer, Işıl Dikici, Muzaffer Aydın, Neriman Şal, Sadettin Yalçın, ve Timur Fidan yer alıyor.Bu isimlerin de Fethiye kültürüne ve sanatına büyük hizmetleri vardır. Bunu da unutmamak lazımdır.

Kitabın giriş bölümünde Fethiye Kaymakamı Ekrem ÇALIK, Hasan KARAKAŞ, Fethiye Belediye Başkanı Behçet SAATÇI, Recai ŞAHİN, Ünal Şöhret DİRLİK ve FETAV yönetim Kurulu Başkanı Dilek DİNÇER’i yazıları yer alıyor. Bunlardan başka kitapta 46 yazarın resimleri, özgeçmişleri ve yazılarına yer vermişlerdir. Bunlardan bir kısmını Anadolu basınında dergi, gazete ve seçkilerde şiir ve yazılarını okuduğum kişilerden bazılarıdır. Bunların çoğu Fethiyeli’dir Özellikle Fethiye / İNCİRKÖY’den olanların adlarını çizdim. Bunlar gerçekten dikkatimi çekti. İncirköy’den olanların adlarını yazıyorum: Ünal Şöhret Dirlik, Revai Şahin, Birdal Can Tüfekçi, M.Cahit Beğenç, Muzaffer Aydın, Nefise Ökdem, Numan Dirlik ve Sadettin Yalçın görünüyor. Bunların hepsi İncirköy’den yetişenlerdir. Demek ki İncirköy bir kültür merkezidir.

Bunlardan başka Yazılarıyla yer alanların bir kısmını yazıyorum: Ahmet Günday,Ali Erdemli,A.İlhan Özdilek, Aziz Çetinkaya, Behçet Saatçı, Cahit Yargıcı, Coşkun Karabulut, Muhsin Durucan, Dilek Dinçer, Hiçran Balaban, Ümmügülsüm Çelik, Mustafa Kaşıkçı, Nurettin Göztepe, Sabri Kuşkonmaz, Şükran Akannaç ve Yüksel Demirel kitapta yer alan yazarlardan bazılarıdır. Bunlardan bır kısmı bugün yok aramızda onları da rahmetle anıyorum. Gittiler ve bir daha geri dönmediler. Bu evreni beğenmediler galiba. Mekanları gülgülstan olsun…

FETAV kültür derneğ yararlı bir hizmette bulunmuşlardır. Bu eserin basımında bazı kurum ve kuruluşların da katkıları olmuştur. Onlara da bir teşekkür yazıları yer alıyor. Sanatımıza ve kültürümüze değer verenlere selam olsun. Bu saygın kişilere de ben de teşekkür ediyorum. Sanatımız ve kültürümüz adına bu çaba alkışlanmalıdır.

Böyle bir yapıtı Türk kültürüne ve Türk edebiyatına kazandıkları için Sayın eğitimci yazar Recai Şahin ve unutulmayan dost Ünal Şöhret Dirlik’e bir kez daha teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum. Tüm yazarların öykülerinden söz etmeği çok isterdim. Yazımı kitapta yer alan ve çokm beğendiğim M.Cahit Beğenç’in “LAF EBESİ “ adlı yazısında yer alan birkaç cümlesini ile sözlerimi bağlamak istiyorum.

İki kem, küm edelim,bir hoşça vakit geçirelim “ dedik.Lafın yavan biteni, dumanı eğri tüteni, horozun erken öteni,yokuşta özengiyi yiyince “ hık” diyen at, kocasından er yatıp geç kalkan avrat,söz tutmayan evlat,bu bir mihnettir çek yat,, çok yat, “ derdi babacığım. Gözünü aç, ağzını açma,büyüğün önünden geçme, köpeğin önünden kaçma, her verileni alma, her verileni içme,alış verişte azdan başla, rençber olursan tarlayı üçle, malın varsa dışta, kışla, işin varsa iyi işle, işin yoksa köpek taşla, derdi babacığım.

Bunlardan başka rahmetli Cahit Beğenç’in kitapta yer alan ve altını çizdiğim başka sözleri de vardır. Devam ediyorum bu güzelim sözlere. Not almaya değerdir bu sözler:”soyunu,sopunu bilmediklerinle gezip tozma, Ötenkinin,berikinin kuyusu kazma,kendinden zayıf olanı ezme, ağaca dayanma bükülür, adama güvenme yıkılır, kart kedi fındık faresini arar, çağıldaklı karılara pek çakılıp kalma,temizini al,semizine pek tamah etme, bir topan et bin ayıp örter derlerse de,kemiğe yakın et daha tatlı olur, bunu aklından çıkarma” … Bunlar ata sözleri gibi geçmişten günümüze dek gelen altın sözlerdir. Yazarını M. Cahit BeğenÇ’i bir kez daha rahmetle anıyorum. Bu değerli eseri de bizlere kazandın FEİTAV mensuplarına da teşekkürler ediyorum.

Meraklı için: Fetav / Fethiye. Tel: 0252.612336

 

Abdülkadir GÜLER

25.Şubat 32017- SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..