Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Kitaplar arasında: Salihli'nin dışarıdaki 100 'ü

Kitaplar arasında: Salihli'nin dışarıdaki 100 'ü
 

Ege Bölgemizin tanınmış ilçelerinden Salihli’nin adını, sanat ve kültür dünyamızdaki haberlerini yerini sık sık duyuyoruz. Salihli’de iki dergi çıkıyor. Biri Gündüz Aydın’ın çıkardığı Sevgi Yolu Dergisi, bir diğeri Ahmet Otman’ın çıkardığı Bizim ECE Dergisi'dir. Bu her iki derginin de Salihli’nin adını öne çıkarmasında olumlu payları , etkileri vardır.

Bu yazımda Bizim ECE Dergisi'nin genel yayın yönetmeni Ahmet Otman ve onun bana imzalı olarak ulaştırdığı <ı>SALİHLİ ‘NİN DIŞARIDAKİ 100 ‘ü adını taşıyan yeni kitabıdır. Öncelikle bu kitabını bana PTT kargo ile imzalayıp armağan eden sevgili sanatçı dostum Ahmet Otman’a burada beni unutmadığı için teşekkür ediyorum. Unutmadan bunu yazayım dedim.

Geçen gün Milliyet Blog’ta ( 26 Mayıs 2010) bir yazı okudum. İzmir’den sevgili sanatçı dostum Oğuz Tümbaş “Yazmak Bir Sevdadır” başlıklı yazısının giriş bölümünde şunları yazıyordu.. Ondan bir iki cümle alıntı yaparak buraya eklemek istiyorum: <ı>Önce söz vardı elbette. İnsanoğlu yazı’ya kavuşunca, söz kendini buldu. Sözün büyüsü algılandı. Kalıcılığı sağlandı. Masallar, destanlar, ilahiler, ağıtlar atasözleri maniler… Sözlü kültürün yansımalarıdır. Sait Faik ne demişti? Öyküde yazmanın ayırımına vardığı zamanlarda: Yazmasaydım deli olurdum! “ yazmak kimileri için yaşama tutunma sevincidir. Nail Uyar da “ Yazmak bir sevdadır”! diyor.”

İşte yazmanın bir sevda, bir aşk olduğunu bilen Ahmet Otman’da durmadan bir şeyler yazıyor, bir şeyler üretiyor. Çevresine ışık saçmaya, aydınlatmaya devam ediyor. Ben de bir yerde okumuştum: Yazmak yaşamaktır, söz uçar yazı kalır diye. Şair ve sanatımıza sevdalı Ahmet Otman yaklaşık 19 yıldır Bizim Ece Dergisi'ni kendi kıt imkânlarıyla Salihli' de çıkarmaya çaba gösteriyor. ( şu andaki elimdeki , Yıl: 19, Mayıs-Haziran 2010 sayı:148’dır ).

Bizim Ece’nin ilk çıktığı yıllarda 10 sayfalık bir fotokopi halinde bizlere ulaşıyordu. Bu fotokopi halinde çıkan bu Bizim ECE Dergisi'ni elimde görenler burun kıvırarak Fotokopiden de dergi olur mu diye diyenler de vardı? Oysa bugün bizim Ece dergisi 149. sayıya ulaştı, büyüdü serpildi, onunla birlikte doğan genç kızlarımız bile bugün gelin bile olmuş, çocukları bile olmuştur. Bu açıdan Ahmet Otman ne denli tebrik ve alkışlansa yeridir. Bu arkadaşımızı ben de gönülden tebrik ediyor ve alkışlıyorum. Aferin Ahmet Otman diyorum.

Ahmet Otman 1953 doğumlu ve Salihli’dir. Salihli Kültürüne, Salihli sanat ve edebiyatına hizmet veriyor. Bugüne değin Türk edebiyatına kazandırdığı kitap sayısı 25’in üzerindedir. Ayrıca 12 Antoloji'de yayınlamıştır. Kitaplarından bazıları : Sevgi ve hüzün ( 1982), Sevda çığlıkları ( 1985), Bir tutam Sevgi ( 1990) Yüreklere Sığman Sevgi ( 1993), Hangi Sevgi ( 1998 ), Beyaz Sevda ( 2001), Sevda koyduk Adını ( 2002), Bu da Benim Sevdam ( 2005 ), Yalnızsın, ( 2007), araştırmaya dayalı kitapları da vardır. Dünden Bugüne Salihli ( 1998), Antik Çağdan Günümüze Salihli- Ali Aksakal İle ( 2004), A’dan Z’ye Salihli ( anlamlı sözler ve Deyimler 2006) , Eski Koltuk, Öykü ( 1994) ve Fotoğraflarla Salihli adını taşıyan DVD Slayt gibi eserleri vardır...

Şimdi de elimizde bulunan " SALİHLİ’NİN DIŞARIDAKİ 100 ‘ü " adını taşıyan Araştırma ve İnceleme, biyografi niteliğinde yeni yayımlanan kitabıdır. " Salihli’nin Dışarıdaki 100’ü " Mart 2010 tarihinde Salihli' de Sönmez Güven Ofset tesislerinde tertemiz bir baskı ve albenili bir kapakla 304 sayfa olarak yayımlanmıştır. Kitabın giriş bölümünde Ahmet Otman özetle şunları yazıyor:

<ı>Kitabımıza başlarken ilk sayfamızda Ulu Önder ATATÜRK’ÜN 26 Ocak 1925 günü Salihli’de halka hitaben yaptığı konuşmayı aldık. Ardından Kurtuluş Savaşı’nın isimli kahramanları vardı. Salihli' nin Mücahitleri vardı, Onları da aldık. Bugün bir yerlere gelinmişsek hiç şüphe yok ki o Kurtuluş Savaşı sırasında ortaya yüreklerini koyan isimleri bilinen kahramanlarda vardı. Yüzlerce isimleri bilinmeyen kahramanlar gibi başta Ulu Önder Atatürk olmak üzere hepsini rahmetli ve şükranla anıyoruz…”

Bunları bizde şükranla andıktan sonra, yine Ahmet Otman'ın sözlerine yer verelim:

<ı>Belki 25- 30 yıldır göremediğim çocukluk arkadaşım aynı sokakta büyüdüğümüz Talat Zurnacı’yla yine 2004 yılında hazırladığım bir araştırma kitabımda buluştuk. 47- 48 yıldır yüzünü unuttuğum, sesini duymadığım aynı sokakta birlikte büyüdüğümüz, evimizin dip komşumuz, Şükrü ve İsmail Yengil Kardeşleri buldum, . En azından da telefonla da olsa seslerini duyuyordum. Az da olsa hasret giderdim.

<ı>İşte böyle bir ortamda hazırlanan bu esenin bir ayrıcalığı her dost bir- iki dostuna söylemek suretiyle bu eser oluştu “diyor sevgili Ahmet Otman...

Böylesine Salihli’nin dışında bulunan sanatçıları, bilim adamlarını, askerlerini, yazarlarını, İş dünyası adamlarını Doktorları, ve öğretmenlerini bulup bir eserde kitaplaştırmak elbette kolay olmazsa gerek. Ahmet Otman yorucu bir işe girmiştir, ama sonunda bu işi başarmıştır. Tüm bunları ve bu zorlukları aşarak kitabını gün ışığına çıkarıp değerli ve kalıcı bulduğum bu eserini ortaya koymuştur. “ SALİHLİ'NİN DIŞARIDAKİ 100’ü “adını taşıyan kitabında başta Atatürk olmak üzere kurtuluş Savaşımızda Cephesinde savaşları da unutmamıştır.

Bu kitabın ilk tanıtımı 03 Nisan 2010 Cumartesi günü Salihli ‘nin SARDES Konferans Salonunda yapıldığını Bizim Ece ‘den öğrenmiş bulunuyoruz. Kitaba olan ilginin olumlu geçtiğini öğreniyor ve bu çalışmanın boşa gitmediğini bizleri sevindiriyor. Kitabın içinde yer alanları sadece konu başlıklarıyla alıyorum:

Kurtuluş Savaşının Mimarları, Akademisyenler, Askerlerimiz, Basın ve Yayın Mensupları, Bürokratlar, Hukukçular, Milletvekilleri, Sanatçılar, Sanayiciler ve İş adamları, Tıp Doktorları, gibi isimler altında Salih dışında olanları tam 100 kişiyi özgeçmişi, eserleri ve almış oldukları belge ve ödülleriyle birlikte fotoğraflarını eklemek suretiyle kitabını bitirmiştir.

Kitaba alınan kişilerin doğum tarihlerine göre ( büyükten küçüğe doğru) seçerek eserini zenginleştirmiştir. Bu eser yorucu ve araştırmaya dayalı bir yoğun çalışma sonucunda ortaya çıktığını görüyoruz.

Sözün özü, sanatçı ve şair arkadaşımız Ahmet Otman, kendi yaşadığı İlçenin içinde ve dışında isim yapmış, hizmeti geçmiş, halkın gönlünde iz bırakmış, sanatçıları, yazarları, doktorları ve milletvekilleriyle birlikte daha doğrusu Salihli’de İz bırakanları araştırıp bir devasa kitap günışığına çıkarmak la ilçesine karşı olan samimi olan sıcaklığını , bağlılığını , vefalığını bir kere daha ortaya koymuştur.

Bu eser yorucu bir araştırmanın, çalışmanın sonucunda ortaya çıktığını biliyorum. Bu eser takdir görmeli ve Salihli ve çevresine İlçe Belediyesi tarafından satın alınmak suretiyle tüm köy okullarına öğretmen ve öğrencilere dağıtımı sağlanmalıdır.

Yazar Ahmet Otman’a gerekli ilginin verilmesi hususunda ilçenin Belediye başkanına, Özel ve tüzel kuruluşlara, büyük görev düşmektedir. Bir sanatçı gözüyle Ahmet Otman’ın bu çalışmasını takdirle karşılıyorum, görevini hakkıyla ve hatta fazlasıyla yerine getirmiştir. İçinde yaşadığı memleketine karşı yediği ekmeğin, içtiği suyun ve soluduğu havanın hakkını tam anlamıyla yerine getirdiğine inanıyorum.

Ahmet Otman’ı böylesine başarılı bir çalışmadan dolayı kutluyor, bir kez daha içtenlikle tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

<ı>Meraklısı için: Bizim Ece Dergisi Tel: 0555.598.44.28.

<ı>NOT: Türk Halk Müziğimizin koca çınarı Ömer ŞAN'ı kaybettik. Başta Ömer ŞAN'ın ailesine, dost ve yakınlarına başsağılığı, sevgili Ömer ŞAN'a Allah'tan rahmet diliyor, mekanı cennet olsun diyorum. A.Güler.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..