Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Kitaplar arasında: Tülay Sarayköylü ve şiirleri

Kitaplar arasında: Tülay Sarayköylü ve şiirleri
 

İlmek ilmek örmüş kader ağını/ İnce ince işlemiş seni gönül bendime / Senin ile tüter gönül bacası / Bir papatya falı tuttum kendime / Sevdim pek çok şeyi söyleyemedim / Yarını düşündüm ufukta resmini çizdim / Ayrılığı aklımdan hiç geçirmedim / Zincir vurdum göğüs kafesine seni kilitledim. / ( Önce Aşk’tı adı / Şiirler. s.104)

Bu özgün dizelerin sahibi Söke Şairler ve Yazarlar Derneğimizin başkanı saygıdeğer şiir sevdalısı Tülay Sarayköylü’nün yeni yayınladığı “ÖNCE AŞK’Tİ ADI” şiir kitabından alıntı yaparak sizlere sundum. Şiir sevgidir, şiir saygıdır, şiir bir kadının ağlayışı, bir genç gelinin duvak bağlayışıdır. Kimi zaman Yunus Emre, kimi zaman da Âşık Veysel’dir şiir. Yine şiir Toroslarda konuksever bir Yörük çadırıdır. Bana göre şiir orta Anadolu’da Erciyes’in karı, Palandöken’de Erzurum’un barıdır. Elazığ’da Çayda Çıra, Ege’de Aydın Zeybeği’dir şiir…Zira her insanın veya şairim diyenin kendine göre bir şiir tanımı vardır. Tülay Sarayköylü’nün daha önce “UMUTLARIN ÖTESİ” adını taşıyan bir roman denemesini okumuştum.

Değerli meslektaşım eğitimci yazar Ali Sarayköylü’ nün hayat arkadaşıdır. Kıratın yanında duran huyundan, ya suyundan etkilenir derler. Ailece sanata, edebiyata gönül vermiş insanlardır. Bir şeyler üretiyorlar, insanlara ışık vermeğe çaba gösteriyorlar. Tülay Hanım bir ara eşiyle birlikte bir ara Almanya ya gitmiş ve oradaki izlenimlerini bu romanda anlatmaya çalışmıştır. Aradan uzun bir zaman geçtikten sonra şimdi ”şiirde bende varım” diyerek bu yeni kitabıyla bizlere merhaba diyor.

Kitabı 150 sayfadan ibaret olup Aralık 2009 tarihinde, Cumhuriyet matbaasında özenle hazırlanmış, günışığına çıkarılmıştır. Türkçesi güzeldir, ağdalı sözcüklere de asla iltifat etmemiştir. Gösteriş ve yapmacılıktan uzaktır. Şiirleri aşkı, sevdayı, dostluğu gizemli dizelerinde buluşturan bir şiir bahçesidir. Bu bahçede diken v.s. bulamazsınız. Tülay Sarayköylü, şiirlerinde akıcı, yalın ve duru bir Türkçe ile güzel, naif bir şiir diliyle ortaya koymuştur. Şiirlerinin, çoğu serbest yazılmıştır. Sözcükler ustaca seçilerek istif etmesini bilmiştir. “Önce Aşk’tı Adı” adını taşıyan şiir kitabının bir yerinde ESKİ DOSTLAR” adını taşıyan şiiri, bana Türk sanat müziğinde zaman zaman Türkiye radyo ve televizyonlarda zevkle dinlediğimiz “ESKİ DOSTLAR” şarkısını bana anımsattı.( hatırlattı ). Sırası gelmişken bu güzelim şarkının sözlerini sizlere sunup, eski dostlarımızı bir kez daha hatırlayalım sevgiyle:

Unutulmuş birer birer/ Eski dostlar eski dostlar / Ne bir mektup, ne bir haber / Eski dostlar, eski dostlar / Hayal, meyal düşler gibi / Yosun tutmuş taşlar gibi / Uçup giden, kuşlar gibi / Eski dostlar eski dostlar. / Unutulmuş isimlerde / Bilinmez ki, nasıl, nerde / Şimdi yalnız resimlerde / Eski dostlar eski dostlar. /

Şairimiz Tülay Sarayköylü’de sözünü ettiğimiz bu yeni şiir kitabında belki bu eski Dostlar” şarkısının tesiri altında kalarak şu şiirini kaleme almışlardır: Bu güzelim şiirinden de birkaç dizeyi sizlerle paylaşmak istiyorum:

Aklıma düştü eski dostlarım / Dostlar dergâhına gittim, dolaştım / Kapıdan başımı biraz uzattım / Heyecanla bir dost aradım / Mekân aynı, dekor değişmiş, Sakındım, korktum dostu sormaya / İçime bir ateş kor gibi düştü / Gitmiş miydi dostlarım yoksa / Dönülmeyen meçhul yollara? ( Önce Aşk’tı adı. s.10)

Şairimiz Tülay Sarayköylü, uzun yıllar, on yıl gibi uzun bir zaman dilimi içinde yurtdışında, Almanya’da eşi ile birlikte gurbette kalmışlardır. Sıla özlemini yaşamışlardır. Birçok yakınları, akrabaları ve dostları, arkadaşlarını Türkiye’de aramışlardır. İşte bu özlemle ve bu arayış içinde “ Eski Dostlar” şiirini yazmışlardır. Bu güzelim şiirin altında bir tarih yazılmamıştır. Keşke bu şiirin altına yazıldığı yer ve tarihi yazılmış olsaydı. O zaman daha iyi bir yorum verebilirdik. Fakat öyle anlıyorum ki bu şiir Almanya’da olduğu günlerde kaleme almıştır. Sözün özü şair arkadaşımız Tülay Sarayköylünün “ ÖNCE AŞK’TI ADI” adlı şiir kitabını zevkle okuduğumu söylemek isterim. Laf olsun, söz olsun şiir yazmamıştır. İnce elemiş ve sık dokumuştur. Kitabında yer yer naif ve sevgi dolu, saygı dolu insanları kucaklayan, kinden, nefretten ve kıskançlıktan uzak dizerler okuduk. İnsanı sarıp sarmalayan şiirlerle tanıştık.

Kitapta henüz yakası açılmamış, kaymağı bozulmamış oylum oylum, buram buram lirik şiirlerle karşılaştık. Eski Dostlar(s.10), Anneme Özlem(s.15), Benden uzak (s.18), Bilemedik( 20), Bir Aşk Hikâyesi (s.22), Bir ömrü beraber Paylaştık ( 24), Canım Babama( 32) Geçti Gençliğim (40), Kolaysa Sen Unut (54), Misafir Ol Bu gece (59 ), ve Tutku (s.104), gibi şiirlerini zevkle okuduğumu bildirmek isterim.

Tülay Sarayköylü’nün geleceğini şiir evrenindeki yerini aydınlık görüyorum. İlerde Söke’de, Aydın’da kadın Şairlerimiz anıldığında Tülay Sarayköylü’nün de adını aynı sayfalarda yer alacağını ümit ediyor, tebriklerimi ve başarı dolu dileklerimi sunuyorum.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..