Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '11

 
Kategori
Dostluk
 

Kitlesel-medya iletişimine karşı kitle-eğitim metodları

Kitlesel-medya iletişimine karşı kitle-eğitim metodları
 

Doğru bir bütünün parçası olabilmemiz ne kadar önemli..bilinçli kitlesel eğitim toplumumuz için gerekli


Kitlesel medya iletişimi ''beyin yıkama'' anlamına gelebilir ve tamamıyla programlanmış insan yaratılmasına sebep olabilir. Psikoloji, sosyoloji ve psikiatri çalışmaları, kitlesel iletişimin insan davranışlarını önemli denecek ölçüde etkilediği sonucuna varmıştır. Aslında ''kitlesel medya'' değil yani ''kitlesel manipulasyon (etkileme)'' de diyebiliriz buna.

Bu konuda ise aslında ''kitlesel eğitimin'' ne kadar önemli olduğu hususu ortaya çıkmaktadır. Sağlıklı eğitim biz insanlara birlik, beraberlik duygusunu aşılayarak birbirimize ne kadar bağlı olduğumuz hissini sunmalıdır. Buna insan davranışlarında sağlıklı bir bencillik denilebilir. Nitekim bu aslında insanların insanlara ne kadar bağımlı olduğunu gösterir. Bu tarz bir eğitimde insanlara ortaya çıkan gerçekçi bir tabloyu gösterebiliyoruz. Yani onlar bu tarz bir eğitim ile alışılagelmiş bencil duygularından arınabilirler.

Eğer ben gerçekten diğer insanlara bağımlı isem ve bunu kaideye almaz isem, bunun sebebi benim bencilliğim buna engel oluyordur. Bu sebeple bu hep benim yoluma çıkar, kendimi kötü hissetmemi sağlar. Bunun sonucunda ise ıstırap çekerim.

''Kitlesel Eğitim'' benim diğerleri hakkında daha hassas olmamı ve onlara bağımlı olduğumu anlamamı sağlar. Nasıl bir çocuğa kiminle oynayıp oynamamasını, nasıl olmasını söylersek, eğitimde kazanılan bu etki ile diğerleri ile oluşan bağlarımda daha hassas olurum. Tamamen farklı bir sistem içerisinde bağlarımı inşa ederim.

Böylece toplumsal açıdan bütünüyle farklı bir finansal, ekonomik sisteme doğru ilerleyerek krizlerimi aşarım.

Birbirimize büyük bir bağımlılık hissetmeliyiz.  Bu hayali veya resmi şekilde yapılması zorunlu tutulmuş bağ gibi değil, gerçek bir bağ, aynı doğadaki gibi ve bizi devamlı artarak gün geçtikçe bağa doğru sürükleyen.. Eskiden, yani 100 yıl, 50 yıl hatta 5 yıl önce olan bağımızdan çok farklı olan bağlar..Bizler daha büyük bir dinamik bağa doğru hareket ediyoruz.

Kendime gerekli olan bilgiyi almalıyım. Her taraftan gelen etkileri dikkate alarak, hislerim ile yani alışılagelmiş gereksiz bilgi ve etkilerden arınarak ''hissiyatımı'' ve ''algılarımı'' geliştirmeliyim. Belirtilen şekilde birbirimize olan sağlıklı bağımızı geliştirdikçe çok daha farklı bir sosyal ilişkiler aşamasına adım atarız.

/ZR2

 
Toplam blog
: 11
: 280
Kayıt tarihi
: 26.09.11
 
 

Sosyal gruplar ile ilgileniyorum. Yaşamım boyunca değişik kültürel gruplarda bulundum. Ekonomi, e..