Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
925
 

Kivi tüket hastalık yüzü görme

Kivi tüket hastalık yüzü görme
 

Sağlıklı beslenmek isteyen her birey mutlaka her besinden yeterli ve dengeli bir şekilde tüketmelidir. Yani en temel kural her besinden bir miktarda olsa yemektir. Çünkü her besin insan vücudu için elzem öneme sahip vitamin ve mineraller bulundurur. Fakat görüyoruz ki günümüzde bazı uzmanlar popüler olmak ve medyanın ilgisini çekmek için tek yönlü diyetler icat etmektedir. Bunların en başında da meyve içermeyen sadece protein tüketilen diyetler gelmektedir. Tam aksine her bireyin günde en az 2-3 porsiyon mutlaka meyve tüketmesi gereklidir.

Bağışıklık sistemimiz kışın gelmesi ve soğuk havalarla birlikte düşer. Şu an birçok birey gribal enfeksiyonlardan dolayı iş gücü kaybı yaşamaktadır.

Kışın hastalıklardan korunmak için ne yapmalıyız?

Kış aylarında tek kurtarıcımız meyveler ve bitki çaylarıdır. Meyvelerden C vitamini yüksek olanlar bağışıklık sistemimizi güçlendirir. Mutlaka her gün portakal, mandalina, greyfurt, kivi tüketmekte fayda var. Tüm bu meyvelerin içinden kivinin sağlığa etkilerinden bahsetmek istiyorum. Kivi mucizevi bir meyve.

Kivinin faydaları nelerdir?

Türkiye’ye 1990 lı yıllardan itibaren girmeye başlamıştır. Başlangıçta çok yüksek fiyatları olmasına rağmen şuan da normal meyve fiyatlarına inmiş ve herkesin kolaylıkla ulaşabileceği bir meyvedir. Kivinin en çok dikkat çeken özelliği çok yüksek oranda C vitaminine sahip olması. Bu etkisiyle bağışıklık sistemini güçlendirir. Aynı zamanda E vitamini, polifenol ve antioksidan içeriğine sahiptir. Yüksek oranda antioksidan ve flavanoid içerdiğinden kansere karşı koruyucu rol oynar.

Ayrıca kivi yüksek oranda lif içerir. Bilindiği gibi lif bağırsak hareketlerini düzenleyici etkiye sahiptir. Bu özelliği ile kivi kabızlığı önleyicidir. Günde 2 adet kivi tüketen bir kişinin bağırsakları 3-4 gün içerisinde düzene girecektir.

Kivinin tansiyonu regüle edici ve kolesterol düşürücü etkileri bulunmaktadır.

Görüldüğü gibi kivinin sağlığa çok yönlü katkıları vardır. Fakat bazı hassas bireylerde alerji yapma riski unutulmamalıdır.

Diyetisyen ve Beslenme Koçu

Ayşe Tuğba ŞENGEL

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2063
Kayıt tarihi
: 03.07.12
 
 

Online Beslenme ve Diyet Uzmanı | Cebinizdeki Uzman Diyetisyen ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster