Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Kıyafet serbest! Ekonomi zindanda...

Kıyafet serbest! Ekonomi zindanda...
 

Anne: -Ne yaptın bulabildin mi istediği gömleği?
Baba: -Buldum...
-Almamışsın ama?
-80 tl olduğu için olabilir mi acaba?
-Ne! 80 mi? ben o parayla pazardan 3 tane kazak alırım.Nasıl söyliycez şimdi bunu?
-Bilmiyorum ama gel bir hesap yapalım.
-Ne hesabı yapıcaz?
-Aldığım ücret ne benim?
-700 tl asgari ucret.
-Canım sen sağa sola dikiş nakış yapıp ne kazanıyorsun ?
-120 lira..
-Etti mi sana 820.. şimdi benimle birlikte çıkartma yapmaya başla...400 lira kirayı düş
-420 kaldı..
-60 tl elektrik  ,30 tl su, 10 tl apartman aidatı toplam 100 düş..
-320...
-Kullanmadığımız sırf çocuklar internete girsin diye aldımız telefon faturası 20 tl bide üzerine 50 tl internet...Toplamda 70 tl düş...
-250 oldu...
-Çocuğun servis parası 110 tl...
-140 kaldı...
-Mutfak masrafını  sayamıycam sanırım(gözleri dolar,elleri titrer)...
-Boğazım düğümleniyor! (eşine sarılır,ağlar)
   2 saat sonra...
Çocuk:  Hep böyle yapıyorsunuz!
Anne: Kızım bulamamış işte baban yoksa alacaktı...
-Anne çok mu şey istedim sizden,hayatım boyunca ilk kez birşey istiyorum,arkadaşlarım  okula farklı kıyafetle  gelirken ben 1 hafta aynı şeyi giydim...Dalga geçen oldu!Hatta "çamaşır makinesine sende mi giriyorsun onunla"  dediler...kızlar acımasız! anlaşamadık,küstük diyelim hemen eksiklerini aramaya başlarlar...Benim bir eksiğim yok çok şükür...Ama söyledikleri her söz dokunuyor anne...Benim canımı,hayatımı şu kumaş parçasıyla acıtıyorlar!Yarın arkadaşın doğum günü var ve ben dışarıda da okulda giydiklerimi giymek istemiyorum...O gömleği istiyorum lütfen anne...
-Tamam kızım ben babanla konuşurum...
Bu film karesinin milyonlarca versiyonunu yakın zamanda yaşayacağımızdan şüpheniz olmasın...Ekonomi aslında kanlı bir bıçaktır...Yoksulun hayatını keser atar...Zengin için kurban kesmeye yarar...Büyük uçurumları göremezsiniz bazen...Korkarsınız o bıçağa bakmaya...Bu hikayede olduğu gibi baktığınızda ise ne kadar derin yaralar açtığını farkedersiniz...Bunca yaralı ailenin gözbebeklerini marka heycanına, tüketim çılgınlığına, kapitalizmin dişlerinin arasına atamayalım...
Bırakalım kıyafetler tek,düşünceler milyonlarca olsun!
İsmail OKAT

 
Toplam blog
: 54
: 836
Kayıt tarihi
: 28.07.11
 
 

Koca dünyanın küçük insanı... Duygularını darağacına defalarca tırmandırmış adam... Her gün ayrı bir..