Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '10

 
Kategori
Deneme
 

Kıyafetini düzelt

Geçenlerde bir arkadaşımla bir müdürümüzü ziyaret ettik. Müdürümüz, sevgide saygıda kusuru olmayan mükemmel bir insan. Hoş, bizim Milli Eğitim camiasında görevli bütün müdürler öyledir ya.

Gelelim konuya.

Arkadaşım önde ben arkada, müdürümüzün odasına giden koridordan geçerken sol taraftan birisi geliyor diye hemen sağa doğru çekildim. (soldan sağa çekilmişim) Bir de baktım ki sol taraftan ne gelen var ne giden. Meğer sol tarafta koca bir boy aynası varmış. Arkadaşım oraya aksetmiş. Bereket versin benim irkilişimi gören olmadı. Zaten duyan da olmaz.

Hani eskiden çoğu müdürün veya üst düzey yöneticilerin kapısının sağında veya solunda bir ayna bulunurdu, aynanın üstünde de çoğu kırmızı yazıyla “KIYAFETİNİ DÜZELT” diye yazardı. Böyle bir ayna şimdilerde de var mı bilmiyorum. Şöyle bir düşünün hele, bir amirin odasına gireceksiniz, neymiş efendim “kıyafetini düzelt”. Aynaya baktınız, tıraşınız günlük, elbiseniz ütülü, ya kravatınız, onu da ortalayıp düzelttiniz, hatta boğazınızı bile temizlediniz, alçak sesle…

İçeri yaka ilikleyip girdiniz vardınız huzura.

Bir olumsuzluğu anlatacaksanız elleriniz göbeğinizin altında kenetli olmalı, çok üzülmüşseniz kenetli elleriniz ağzınızda olmalıdır. Ellerinizi önden, bilekten veya daha yukardan tutun ki amiriniz bir olumsuzluğun olduğunu anlasın.

Eğer amirinizden bir şey isteyecekseniz, ellerinizi önden aşağı salın ve birleştirin, başınızı biraz öne doğru eğin, omuzu aşağıya düşürerek biraz küçülmüş gibi durun. Yani “muhtar duruşu” nda durun.

Eğer bir partili iseniz (delege bile olabilir-hele iktidar partisi delegesi) amirin huzuruna çıktığınızda yer gösterilmeden oturun. Eğer ayaktaysanız ellerinizi arkadan bağlayıp durun, yani “kaymakam bey duruşu” gibi durun.

Konuşma-görüşme bittikten sonra elinizle çenenizi okşayın ki karar aşamasında olduğunuz bilinsin.

Bu yazıyı okurken eminim ki çoğunuz bir amir odasını ziyaret ettiniz.

Nedir acaba o “kıyafetini düzelt” in anlam ve önemi?

Bu sorunun yanıtı yüzlerce sayfa tutar değil mi?

Bu, geçen yılın son anısıydı.

En iyi dostunuz, tek kişiyken aynaya baktığınızda gördüğünüz kişidir.

Aşınız tatlı, gününüz mutlu, yarınlarınız umutlu, yeni yılınız kutlu olsun efendim…

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..