Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kıymalı, maydanozlu, domates soslu...

Kıymalı, maydanozlu, domates soslu...
 

... dan sonra makarna yazsam " gecenin bu saatinde de makarna mı yapılırmış " deyip , okumazsınız belki . E, ya okumazsanız , gecenin bu saatinde ben niye yorulayım peki ? İşte onun için ; ... dan sonra yazamadım makarnayı , siz de başlıktan sonra fotoğrafı görmezden gelin bari . Şu fotoğrafını gördüğünüz makarna var ya ( şimdi iyice bakabilirsiniz , başladınız okumaya çünkü ) onu nasıl severim bilin istedim. Biraz tembel işi, ama olsun. İnsan her zaman mutfakta çalışkan olamaz ya. Çok çalışkan da değilim zaten. Hele bugün, yemek yiyemeyecek kadar yorgunum. Çocuklara " bi makarna suyu koyun" diye seslendim. Duyan yok. Bi daha seslensem, sonra bi daha... Yok yok, en iyisi kalkayım. Kalkayım da şu mutfağın yolunu bulayım.

Şimdi; orta boy bir tencere alıp, ocağa koyalım. Su dolduralım , kaynasın . Zamandan tasarruf ; sosu hazırlayalım hemen . Hadi çabuk , acıktım sanki . Kolumu kaldıramayacak kadar yorgunken , hep böyle oluyor zaten . Mutfağa girince acıkıyorum . Bir tava veya tencere , her neyse alalım birini . Koyalım ocağa , yakalım altını , kıymayı koyalım , biraz sıvı yağ ve soğan . Ha, soğanlar nerede ? Bulalım , soyalım , küp küp doğrayalım hemen . Kıymanın üzerine boşaltalım , pembeleşsinler . Aaaa , başım döndü ama . Ne bu hız ? Oktay Usta'nın mutfağına döndü bizim mutfak . Bir nefes alalım o zaman , derin ve kocaman . Göğüs kafesimiz şişsin , insin . Rahatladık mı ? İyi . Domatesleri de tıpkı soğanlar gibi küp küp doğrayalım . Ben domateslerin kabuklarını soyuyorum bu aralar . Hiç sevmiyorum yemeğin içerisinde ; o , domateslere baş kaldıran asi kabukları . Domatesleri de dökelim kıymanın üzerine . Tuz , karabiber, pulbiber ilave edelim . Suyumuz kaynadı bu arada . 1 Yemek kaşığı sıvıyağ ve tuz makarnanın suyuna ilave , hem de hemen . Tekrar kaynadı . E , o zaman; makarnalar hemen suya. Arada karıştıralım da yapışmasınlar, ha .
Dönelim tekrar sosa ; 1 diş sarımsak , ya ince ince doğrayalım ya da rendeleyelim , hadi. Maydanozları iyice temizleyelim , kıtır kıtır keselim (burası olmadı galiba) . Kıtır maydanozlar , doğru sosa . İleri , marş ! A işte, bunca telaştan makarnayı süzdürmeyi unuttuk , iyi mi ? Süzdürelim , soğuk suyun altında iyice soğutalım , yapışanları ayıralım . Benim makarnalar suyunu çekmiş bu arada , yanmamış ama . İyi de olmuş . Hem böylesi daha sağlıklı . Bi de makarnayı süzdür , soğut ... Yorgunum ben, üstelik de aç ! Benimkiler de biraz yapışmış gibi .Size anlatmaktan karıştırmayı unutmuşum tabi . Karıştırayım hemen . Yine bir tencere , birazcık yağ (ister sıvıyağ , ister tereyağ ı; serbestsiniz hadi ) . Makarnaları boşaltalım tencereye ; evirelim , çevirelim , altını kapatalım . Büyükçe bir servis tabağı , şu kayık olanlarından . Bulduk mu ? Makarnayı boşaltalım , sosu da makarnanın üzerine . Fotoğrafını çekelim . Bilgisayara yükleyelim . Blog girelim , bir de yüklediğimiz fotoğrafı . Yayına alalım . Hadi ama , Akşamgüneşi ' nin blogta yemek vakti geldi !
Biliyorum yoruldunuz , değdi ama di mi ...

Afiyet olsun !

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..