Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Kıymayın ona :(

Kıymayın ona :(
 

Ne büyük bir derttir çocukları berbere ya da kuaföre götürmek. Gerçi kız anneleri ilk heves uzatabildikleri kadar uzatırlar kızlarının saçlarını. Bazıları da terlediği için ya da dolandığı için kısacık kestirmeyi tercih eder. Kız çocukları pek sever saçlarını. Uzatıp uzatıp savurmaya bayılırlar. Barbie bebekler gibi olmak isterler. Onları saçını kestirmek de çok zordur. Ben iki erkek çocuk annesi olarak bu berbere gitme olayına karşıyım. En azından çocuk berberde mutlu mutlu kendi isteği ile oturana kadar.

Büyük oğlumun saçlarını ilk kez ben kesmiştim. Ona da tam kesme denmez aslında. Dolaşan yerlerini kesiyordum ya da kısalı uzunlu uzayan yerlerini. Bir gün erkek traşı olsun diye berbere götürdük babasıyla, götürdüğüme götüreceğime pişman oldum. Çocuğun saçlarını kesmediler de sanki kafa derisini yüzdüler. O saçlar kesilip bitene kadar çektiklerimi anlatamam. Her on saniye de bir "Yeter, tamam oldu" diyordum ama uzman berber işini tam yapabilmek arzusuyla kesiyordu da kesiyordu.

Ondan sonra uzunca bir süre götürmedim. Hem zaten oğluma kısacık saç yakışmıyor. Kakülleri uzadığında kesiveriyordum gıkını çıkarmıyordu. Bazen de enseden alıveriyordum usulca. Büyüyünce ona sordum "Berbere gidelim mi?" diye. Artık büyüdüğünü berber ağbinin çok güzel saç kesitiğini daha yakışıklı olacağını falan söyledim. Bizim orada bir iki berber gezdik. Men's Club diye bir berber beğendi beyefendi. İlk koltuğa oturduğunda biraz tedirgindi. Gözünü benden ayırmıyordu. Berber ağbi de pek konuşkan çıktı. Hem saç kesiyor hem de oğlumu rahatlatacak şeyler anlatıp dikkatini dağıtıyordu. Kesim bittikten sonra bir güzel kurutup bir parça da jöle ile şekil verince pek sevinmişti bizimki. Sonra efendi efendi gitmeye başladı berbere. Hatta yaz sonunda saçlarını biraz fazla uzatmışız "Hadi berbere gidelim, saçlarım uzadı" bile dedi. Şimdi iki numara ile berber vaktimiz geliyor. Gerçi ben yine eski usül sağdan soldan kendim kırpıyorum ama yoğun istek var kestir şu çocuğun saçlarını diye. Bukle bukle çok güzel saçları var kıyamıyorum. Altından düz saç çıkıyor. Kestirirsem o bukleler gidecek diye üzülüyorum. Şimdilik erteliyorum açıkcası. Hem resimdeki gibi bir sahneye dayanamam. Büyük oğlumun yaşadığını küçük oğluma yaşatmaya hiç niyetim yok. Hem önümüz kış kısacık kestirip ne olacak. Üşür kafası.

Benden size tavsiye. Çocuğunuz kendi gönüllü olmadan götürmeyin berbere ya da kuaföre. Kıymayın onlara. Biri sizi zorla istemediğiniz bir yere götürüp, istemediğiniz birşey yaptırırsa ne hissedersiniz onu düşünün. Hem çocuğa bir de boşu boşuna anlamsız bir fobi, bir korku öğretmiş olmayın. Küçük yaşta yaşanan bu olay, büyüme çağında veya yıllar sonra kimbilir nasıl geri döner ona. Bırakın etraf ne der ne yapar diye düşünmeyi. O sizin çocuğunuz ve sizin için kıymetli olana başkalarının sözüyle istemediği şeyler yaptırmayın. Benim babam emekli albay ya uzun saça dayanamıyor. Çok kısa kestirince de yakışmamış diye bu seferde söyleniyor. Diyeceğim o ki çocuklarımız da bir birey ve onlarında seçme, beğenme, tercih etme hakkı var. Buna saygı gösterelim. Çocuklarınızla mutlu günler diliyorum :)))
 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..