30 Temmuz '12

Kız kıza tatil candır / Alaçatı

Normalde trendi tatil mekanlarına gitmeyi sevmem. Tatil anlayışım daha çok sukunet, yatma, yuvarlanma, deniz, güneş, kum üzerine kurulu.

Yıllardır kaçsam da bu yıl tatilimin bir haftasını Alaçatı’dan kaçıramadım.

Arkadaşım Ilgın yöreyi iyi tanıyanlardan olduğu için ve nerede ne yapılır çok iyi bilen bir klavuz kaptan olduğu için teklifi üzerine seninle bir tatile varım dedim. “Kız kıza tatil candır” sloganı ile beş günlük Alaçatı maceramızda bakın neler yaptık?

Bugünlerde trendsetter tüm yazarların köşesinde adından sıkça söz ettiği Katre Butik Otel’de konakladık. Alaçatı Marina’nın tam karşısına konumlanmış otelimiz püfür püfür rüzgarı ve her noktasında sahibinin zevkini yansıtan, taş, ahşap, beyaz karışımı minimal dekoru ile huzur doluydu.

Odamız otelin minik havuzuna direkt açıldığı için çok şanslıydık ve verandanın bol bol tadını çıkarttık. Otelin sahibi arkadaşımız Figen Mertol tarafından özenle hazırlanan sabah kahvaltıları ve akşam yemeklerini tabaklarımızı sıyırarak yedik. Çeşit çeşit mezeler arasında özellikle bir tek tatlısı yapılır sandığım bal kabağının yoğurtlu versiyonunu hala unutamıyorum. Yolunuz düşerse mutlaka rezervasyon sırasında isteyin! Kahvaltı için ise ev yapımı reçelle yemek üzere pişiyi sofranızdan eksik etmeyin.

Gündüzleri Babylon veya Alaçatı Resort Beach’de midye dolma, bira, patetes kızartması üçlemesinden asla vazgeçmedik. Bol bol denize girip, minderlerde uyuduk. Uyanık olduğumuzda ise her halimizi an be an fotoğraflayıp, sosyal ağ delisi şeklinde facebook ve instagram’da paylaştık.

Bir akşam Figen’in öncülüğü ile Alaçatı’nın yeni gözdesi L’escargot Restoran’da keyifli bir yemek yedik. Akşamların devamında geçen sene açılan Salça’ya gidip lafladık. Bebek Kahve müdavimlerinin ekip halinde uğradığı mekanda küçük bir İstanbul ortamı yaratarak “Armut”larımızı yudumladık. “Armut”tan sonraki favori içeceğim ise daha fresh bir tadı olduğu için “Beyazıt”. Giderseniz siz de yudumlayın.

Salça’nın tam karşına İstanbul Yeniköy’deki favori mekanım Molka Cafe’nin açıldığını belirtmeden geçemeyeceğim. Yine renkli masa sandalyeler ile döşenmiş müthiş bir bahçesi var. Mutlaka bir akşam sahibi Sevtap Hanım’ın lezzetli yemeklerinden tadın.

Oradan çıkıp, buraya gitmek moda ya iki sokak ötedeki Beyoğlu’nun gözde mekanı Tektekçi’ye uğramadan otelimize dönmedik. Minicik mekan hınca hınç. Özel shotlardan veya kocaman huni bardaklarda uzun pipetlerle servis edilen renkli karışımları tatmadan çıkmayın.

İmren’de bir dondurma yemeden dönmeyin. Sokaklar zaten hep şenlik, hep renkli. Sağlı sollu kurulan masalar arasında yürürken tıpkı podyumda yürüyormuş hissi. Alışveriş için ise bazı dükkanlar değişik ve çok çeşitli.

Biz gitti-gördük, kız kıza çocuklar gibi şenlendik, yeni arkadaşlar edindik, bolca dinledik, çokça keyif aldık. Rüzgar nedeni ile kendiliğinden klimalı havası, eğlenceli mekanları, gurme restoranları ile zevkli, ruhu genç, dinamik bir tatil için Alaçatı’yı mutlaka bir kez tatil planınıza eklemenizi önerir, şimdiden iyi eğlenceler dilerim.

Mekanlar için:
Katre Butik Otel http://katrehotel.com/
Salça https://tr.foursquare.com/v/salca-alacati/4e109b47ae602afe96b5b669
Molka Cafe http://www.molkacafe.com/
L’escargot       http://www.lescargot.com.tr/main/default.asp
Tektekçi http://www.tektekci.com.tr/

:)))...tırnak içindeki terimleri ters çevir,tamam...işlem basit:)))...(alla alla demiştim ya içimden bu ne hız,bi gariplik var bu işte)...istermisiniz ''coşkumanikinden'' ''çöküntüdepresyonuna'' geçiş desin şimdi psikolök'ler:)))...dilin kemiği mi var...hele de psikolök dili ise...yani...:)))...eyvallah...

nedim üstün
 31.07.2012 12:03

:)))...Mucize bir sıçrayış; ''eve dönük''ten ''tatile dönük''e...hayat böyledir zaten)))...diyorum da psikolök'ler inanmıyor...eyvallah...

31.07.2012 10:41
Cevap :
Nedim Bey, kronolojik olarak yazıları ters yazdım desem. Aslında tatile çoktan gitmiştim ama yazıyı toparlayamamıştım. Bu nedenle önce evdeki halimi yayınladım. Bunun da herhalde psikolojik bir açıklaması vardır. :)) Saygı ve sevgilerimle.  31.07.2012 11:50

Ohooooo... İnsan gittikten sonra değil gitmeden önce haber verir değil mi:-) Tatil umarım bütün yılın gerginliğini almıştır... Selamlar.

yeşilsoğan
 30.07.2012 21:55
Cevap :
Gittim hatta 1 hafta gecikmeli bile kaleme aldım. :) Tatilin kötüsü olmaz diye düşünüyorum. Her koşulda dinlenebilmek iyi geliyor. Şimdi gözüm yeni tatillerde :)) Sevgilerimle...  31.07.2012 8:06

: 15.01.07

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..