Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Tarih
 

Kız kulesi

Kız kulesi
 

Kızkulesi, Asya ile Avrupa'nın kesiştiği bir noktada, Asya sahillerinden bir ok atımı uzaklıkta bir taş tümseğe oturtulmuş bir kuledir.

İki kıta arasındaki konumu sebebiyle dünyada eşi benzeri olmayan yapılar konumundadır. Kayahan'ın " Karşımızda Kızkulesi Kollarımda Sen " diye bir parçası vardı çok sverdim onu. Evet o parça Kayahan ile özdeşleşmişti adeta onun bir parçası olmuştu.Ben Kızkulesine hiç gitmedim.Ama çok merak ediyorum. Birkaç kere tekneyle yakınından geçmiştim ama yüzme bilmediğim için atlayıp gidemedim kuleme. Kızkulesinin bir hikayesi bile varmış. Bir kızla alakalı olduğu aşina. O kaçınılmaz.Böyle tarihi bir mazisi olan bu yapıtın hala günümüze dek kalması bizim için müthiş bir nimettir. Kıymetini bilmemiz lazım.İnsanoğlu tarihine sadık mıdır bilnmez ama, bu değerlerimize sahip çıkmazsak tarihimizi yaşatamayız ne yazık ki.Tarihini enson yaşadığı döneme kadar ister yapıtı ile olsun, ister kültürü ile olsun yaşatmayı başarabilen toplumlar dünyada her kesim tarafından ilgi ve saygı görmüştür hep.Bu da her açıdan güç ve itibar kazandırır.Kız kulesi de bunlardan bir tanesidir.Bunun yanında diğer tarihi yapılarımız da bizim engüzel gelenek ve kültürümüzün baş mimarlarıdır. Edirne'de Selimiye Camii, İstanbul'da Ayasofya Müzesi ( birara camii yapılacaktı ne oldu hala bilinmiyor ), SultanAhmedCamii, Topkapı Sarayı, Eyüp Sultan Camii, Yerebatan Sarnıcı, Urfa'da Balıklı Göl bunlardan sadece aklıma gelenler.Bunlar hep bizim şeref dolu tarihimizin kalıntılarıdırlar.Bu tarihi değerli yapıtları yapan usta eller ne güzel ellerdir.Bu da bizim inşaatta ve inşaa etmede ne denli usta kişiliklerin yaşamış olduğu vatanın evlatları olduğumuzun ispatıdır..Hepimiz gurur duymalıyız.Lütfen tarihimize sahip çıkalım.Geçmişi 2500 yıl öncesine dayanan bu küçük kule, İstanbul'un tarihine eş bir tarih yaşamış ve bu kentin yaşadıklarına görgü şahitliği yapmıştır.

Tarihimizi koruyalım mı ne dersiniz ?

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..