Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '13

 
Kategori
Haber
 

Kızaktaki Vali, Hangi Hakla Geriye Dönecek?

Kızaktaki Vali, Hangi Hakla Geriye Dönecek?
 

Vali, insanlara teftiş fırçassı çekerken


 

 

“2013 yılı, benim yılım olacaktır”  diyen  Bartın Valisi  Bülent  Savur, daha yılı bitiremeden, bir anda kendisini kızakta buluverdi. Halka davranış biçimi yüzünden, Başbakanın talimatı ile görevden alınıp merkez valiliğine atandı. Basından duyuyoruz ki aynı vali, tekrar eski yerine dönebilmek için mahkemeye başvurmuş.

Saadet Partisi İl Başkan Yardımcısı’na, “Ben Cumhurbaşkanının temsilcisiyim bu memlekette, beni yardımcıkarşılayamaz. Protokolü öğrenin” çıkışıyla gündeme gelen Bartın Valisi Bülent Savur, son kararname ile  merkeze alındı. Vali Savur’un gazetecilerin önündeki bu çıkışı Başbakan Tayyip Erdoğan’ı da rahatsız etmiş ve Erdoğan, “Doğru bulmuyorum gereken yapılacak” demişti

Valileri toplayıp da ne demişti Başbakan? “ Protokol valisi olmayacaksınız. Halkın valisi olacaksınız” demişti. “İcabında sırtınızda kömür taşıyacaksınız “ demişti. Oy uğruna valileri alet eden bir iktidar kafası, bu gün bile hala öyle işliyor.

Vali Savur n’aptı? Baltayı taşa vurdu.Vali Savur’a konu aktarıldığında da, aynı vali: “ Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın yaptığı açıklamanın üzerine tekrar bir açıklama yapmam" diye de ekledi. Ve akıl şimdi başa gelince de, mahkeme yoluna gitmeyi akıl etti.

Ört ki, ölem!

Vali ne diyecek mahkemede? “ Sürçü lisan ettim” diyemez.  Adamları, Nazilli Bardağı gibi karşısına dizen bir vali,  masaya elini defalarca vurarak şiddet ve hiddet gösteriyordu. Masadaki gümbürtü, TV’lerde yankılanıyordu o sesle.

Bartın Halkı, kadirşinastır. Bu egosunu çok seven valiyi affedebilir. Öyle gözükür ama,  bir defa yara almıştır. Horlanmıştır.  Şimdiki Vali Ali Bey bu işlere bakıp bakıp: "Bu ne iş" diyordur her halde. Kendisi de pek sessiz. Hiç sesini duymadık da.

Öyle ki, biz kendisine “ Eşinizle bir resminizi çekebilir miyim?” demiştim İzmir Fuarında. “ Hayır, olmaz” demiş ve “ Google’dan alırsınız demişti. Biz bu resim çekme talebimizle ne demek istemiştik? Bayan ver Bay Savurların objektife bakmaları ve gülümsemeleri, Bartın ve Bartınlılara dönük bir gülümsemeydi. “Karı-koca “ Bartın’ı temsil ediyoruz” diye de Bartınlılara  bir mesajdı bu. Ama ne çare anlamadılar.

Aşağıdaki kendi el yazılı olan not’la bizzat kendisi beni  İzmir Fuarına davet etmişti. Hem davet et, hem de sırtını dön!  Esasında  Bartın’a ve Bartın’lılara sırtını dönmüştü. Yine bunu anlayamadı. Anladı belki. Ama o ego yok mu? Daha ağır bastı. Bundan vahşi bir zevk de aldığı muhakkaktır.

Şimdi n’olacak durum?  Kazanırsa, Ekim Kasım ayında Bartın’daki vazifesine yeniden başlayabilecek aynı vali. Ama hangi gönülle? Hangi takatle ve hangi eda’yla?

“Bartın’ın Fahri Hemşerisi”olarak, şahsen içimiz elvermiyor.

Bu valiyi iktidar, belki de başka bir sebepten dolayı görevden aldı diye de düşünmüyor değiliz. Ne olabilir mesela?  Bartın Milletvekili Rıza Yalçınkaya’yı, bir toplantıda, herkesin içinde boynuna sarılarak öpmesine iktidar takılmış olamaz mı? Basında yayınlanmıştı bu resim. Bir vekille canciğer kuzu sarması. Üstelikte CHP’li. (Aşağıdaki resim)  Bu ne iş?!

Vali Savur’un kırdığı cevizler için, “ Bartın ve Bartınlı’lardan  özür dileme borcu var” demiştik. O tuttu, Bartın’ın  Muhteşem Oteli Grand Astra’da, veda gecesiyle katılanlardan helallik istedi. Bartın halkının adı hiç geçmedi. Bartınlılar, bu kadar ucuz insanlar mıydı?

“2013yılı, benim yılım olacaktır” dediğinizde, sizi kutlamış, “gözüm üzerinizde olacak” demiştim. Ben sözümde duruyorum hala:

“Gözüm üzerinizde”  olacak !

 

İMZA:

Muzaffer Cellek

“Bartın’ın Fahri Hemşerisi

YUKARIDAKİ YAZI; VALİ BÜLENT SAVUR'UN EL YAZISI İLE

YAZIP VERDİĞİ  DAVETİYE NOTUDUR.  İZMİRDEKİ  FUARA KATILACAKTIR

BARTIN. BENİM  DE ORADA BULUNMAM İÇİN DAVET EDİLDİM BU

 PUSU İLE.  AMA, BİR RESİM ÇEKME TALEBİMİZ

REDDEDİLDİ DAHA İLK KARŞILAŞMAMIZDA. "GİT GOOGLE'DAN AL "

DENİLDİ.  BİZİ, KENDİSİNE BAĞLI BİR DEVLET MEMURU ZANNETTi

ZAHİR. HEM DAVET ET, HEM SIRTINI DÖN. BİR VALİYE YAKIŞTI  MI?

ÖRT Kİ, ÖLEM !

 

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..