Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kızdığımız insanlar

Kızdığımız insanlar
 

İnsan kendinde olmayanı tanımaz ve tanımlayamaz. Bu sözün anlamı nedir? Çevremizde gördüğümüz ve bir şekilde tanımladığımız her durum, aslında bize bizi gösteren aynalardır.

Kendinizin kötü yanlarını görmek mi istiyorsunuz? O zaman etrafınızda sinir olduğunuz ve sizi kızdıran insanlara bakın. En çok nelerine kızıyorsunuz ve onları nasıl tarif ediyorsunuz? Bu tarifi yaptıktan sonra oturup biraz düşünün, aslında o anda siz onları değil, kendinizi tarif ettiniz.

Birisine çok yalancı diye mi kızıyorsunuz? O zaman ben nerede ve kime yalan söylüyorum diye düşünün. İnsan kendinde olmayanı tarif edemez demiştik. Yalanı tanıyıp tarif edebilmek için sizin de bir şekilde yalan söylemiş olmanız gerekir.

Hep aldatılıyor veya terk ediliyorsanız yine dönüp kendinize sorun. Ben nerede, kimi aldattım ya da aldatıyorum?

İnsan ne ekerse onu biçer. Evrenin değişmez yasalarından birisidir. Bizim bir davranışı yaşamamız için, onu veya benzerini daha önce birilerine yapmış olmamız gerekir. Bu ekme işlemidir. Daha sonra bizim başkaları tarafından aynı davranışa maruz kalmamız da biçme işlemi.

Aslında çok basit görünüyor. Ama basit görünen birçok şeyi yapmak çok zor olabiliyor. Çünkü egomuz devreye giriyor, ego korkularla beslenir. Tabi ki bunları anlayıp farkındalık kazanmamız egomuzun işine gelmeyecektir ve türlü oyunlarla bizi kandırmaya çalışacaktır.

Eğer gerçekten kendimizi tanımayı ve hayatımızı kendi istediklerimize göre yaşamayı istiyorsak, öncelikle kendimize karşı dürüst olmak zorundayız. Aksi takdirde hep aynı sorunlarla boğuşup, bir adım yol alamadan aynı şeyleri yaşar dururuz.

Etrafınızda sizi kızdıran insanlara ve özelliklerine, bir kez de bu gözle bakmayı deneyin. Belki de onlar, size kendi kötü yanlarınızı göstermek için hayatınızdadırlar. Kendinizdeki bu özelliği görüp kabul etmeden, o insanlar hep aynı şekilde size davranacaktır. Ya da o insan gidecek daha kötüsü gelecek ve siz aynı şeyi daha ağır bir şekilde yaşamak zorunda kalacaksınızdır.

Etrafınızdaki insanlar nasıl? Yalancı, terbiyesiz, saygısız, aldatan, sorumsuz, duyarsız, kalpsiz, kötü niyetli……

Şimdi de kendinize dönün ve şu soruyu sorun.

Ben nerede ve kimlere karşı böyle davranıyorum?

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..