Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '19

 
Kategori
Şiir
 

Kızıl Saçlım

Bu sabah kapıdan çıkınca
Derinden çektim içime
Sabah yelinden kokunu
Sen doldun ciğerlerime
Kaygısız notalar uçuştu dilimden
Emegin ortak bestesi yarına dair

İçimdeki geçmiş gizin sancısı
Dayanılmazdı hasretin
Sevgi kumsalında bekleyen
Düşlerin ıslaklığında kıyılar
Haydi dalga kıran barikatlar aşkına
Şimdi çıkarabilsin denizin diplerinden
Yosun tutmuş hayallerimi gün ışığına..

Ey karşı sahildeki sevgili
Bir ucunda sen hasretin
Diğer ucunda ben
Öylesine derinden doldu ki
Senin hasretinin dumanını içime
Sen doldun ciğerlerime
Kötü gecmisine aldırmadan
Bir gül uzattı çocuklardan biri
Ellerimde sensizlik güle dokunur da
İçi bulanır durur yalnızlığımın...

Ben kendimi bildim bileli
Güneşi uyandırmamak için
Ayakuçlarıma basarak yürüdüm
Sanayi yollarında,
Yıllanmış düşlerin hesabını tutarak
Gelecek günesli günlere..

Yıldızlar yoldaşım
Ayın şavkı sırdasım
Kaldırım taşları yol arkadaşım olurdu
El ele tutuşup yürürdük
Sokak lambalarının
Utanç sarısı loş ışıklarında..

Zaman
İçimde akıp giden bir nehir
Ve öylesine aklımda adın
Sensizligin şiirinde
Dip'e vurmuş bütün özlemler
Bütün harfler silik bir dansa kalkıyor
Notalar uçuşur ortak hasrete dair
İçimdeki sensizliğin sancısıyla
Titreyen dudaklarıma
Vurduğum aşkın mühürünü sustum;
Yaşamayan bilemez anlamaz
Anlayamazdı' Hürriyet ağrısını..

Ben sana koştukca
Ötekilestirdiler sevdamızı
Beni bana yabancılastıranlar
Yabancılaştırdılar insanı insana
Duyulmazdı nasılsa,
İçdeki isyan patlamalarının sesi
Binlerce parçaya böldüm geceyi
Sonra bohcaladım yürek sızılarımı
Vurdum omzuma sağır geceleri
Yağmur ormanlarında gezindim durdum
Alev alev yakarak yarına özlemlerimi.

Şimdi çıkarabilsem
Seni denizin diplerinden
Ayrıştırabilsem bu sevdayı
yosunlaşmış tortulardan
Dökebilsem arka sokaklara..

Gecenin bir yarısı yıldızlar yağsa
Bu aşk' geçmiş yollarına dünyanın
Ve bulabilsem seni gecenin içinde
Onca kalabalık arasından,
ve sarsan ey kızıl saçlım
Sarabilsem ölümüne seni
Bütün ezilen insanların yerine....

(Sosyalizim kızıl saçlı sevdalım)
Abdullah Oral...
 

 
Toplam blog
: 151
: 648
Kayıt tarihi
: 05.10.08
 
 

Kısa öz geçmiş: Gecenin kara yüzünde dişlenirken çığlıklar bir kadının sancılarının sükunete durd..