Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Kızım, babalar günün kutlu olsun/Yaşamı ardında bırakma

Kızım, babalar günün kutlu olsun/Yaşamı ardında bırakma
 

Dün üniversite sınavına girdin.

Çok heyecanlıydın.

Yanakların sana bunu layık görenler adına utanıyormuş gibi kıpkırmızıydı.

Kulağına sınav sonucunun pek de önemli olmadığını fısıldamıştım.

Hayretler içinde yüzüme bakmıştın.

Ama baba, benim hayatım neredeyse buna bağlı”.

“Hayır kızım senin hayatın sana bağlı.” Bunu düşündüm ama sana aktaramadım. Zaman gelmişti. Arabada da söyleyemedim. Bilirsin bazen kendimden bile sıkılırım. Başkaları vardı. Başkaları ölümdü. İletişimsizlikti.

Senin hayatın sana bağlı tatlım”.

Sana bu sınav hakkında sunduğum her şey sadece senin isteyebileceğini düşündüğüm şeyler. Bunlar, emin ol benim pek de fazla inanmadıklarım. Ama böyle yapıldığı için diğerlerinden ne denli farklı olsam da, ne yazık ki aynısını yapmak zorunda kalıyorum. Buna toplumsal yaşam diyorlar. Bir başka adı da sosyalleşme.

Yavrucuğum, seni sınav süren olan 3 saat 15 dakikayı dışarıda, sensiz, düşüncelerimin birinden diğerine ölümcül atlamalarla geçirdim.

Bunun senin alacağın notla bir ilgisi yoktu. Buna emin ol.

Anadolu liselerine giriş sınavında olduğu gibi ağlayarak dışarı çıkma ihtimalin omuzlarımı çökertiyordu.

Nedir?

Benim için olmadık zamanların mucize yaratığısın. Beklenmedik zamanlarıma sızan sevgi yumağısın. Güldüğünde güneşim, yanaştığında hayatım, ağladığında ölümümsün.

Yavrum, senin alacağın not umurumda bile değil. Gözünden akan tek bir damlaya feda edebileceklerimi bir düşünsen bana hak verirsin.

Sonra çıktın, gülüyordun.

Benim kızım gülüyordu.

Aklıma bile gelmedi, hatırlar mısın sonucunu bile sormadım.

Sen başladın heyecanla anlatmaya.

Hayata yeniden katılmıştın ama o değin başkaları olan kendinleydin ki “Babalar gününü” bile kutlamamıştın.

Çünkü sınav, hayatın diğer anlarından çok daha önemliydi.

Bunu yapma sevgilim, yaşamı ardında bırakma.

 
Toplam blog
: 340
: 1591
Kayıt tarihi
: 10.03.08
 
 

Basınla ilgili bir kuruluşda çalışmaktayım. Uzun yıllar basınla ilgili konularda danışmanlık yapt..