Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Kızım büyümek istemiyor...

Kızım büyümek istemiyor...
 

Kızım; Eylül Doğa


Yeni eğitim-öğretim dönemimizin beşinci günündeyiz. Çocuklarımız yaz tatili modundan çıkamadılar. En azından benimkiler, büyük kızım Sıla lise son sınıf öğrencisi, bu sene üniversiteye hazırlanacak. Eczacılık istiyor. Ortan kızım Eylül Doğa on yaşında beşinci sınıfa gidiyor. Öyle çok şey olmayı istiyor ki; oyun cambazı herhalde on dakikalık teneffüslerde bile oyunu kurar o derece yani...

Servisine yarım saat var ki, dökmüş oyuncak sepetini çanak, tabaklarını , barbi bebeklerini şaşırdım! Odanın orta yerınde görunce.
__"Hayırdır Doğa, hazırlan az sonra servisin gelecek".

"Tamam" dedi. O kadar, "ooo, çoktan kurmuş oyun evini odanın orta yerine ."off yaa, büyüsede bir kurtulsam şu oyuncaklardan" ... gün boyu topla topla bitmiyor. İmkansız gibi görünüyor arkasından dört yaşındaki Azra kızım yetişiyor. Neyse konuğu dağıtmayayım. Hemen oracıkta bebeklerine anne olmuş iki kızı var oyunda birine Su diğerıne Melis ismini vermiş arada bana da ananesi diye sesleniyor. Öyle dalmış ki, mutfağı toparlamayı bıraktım aralanan kapıdan izliyorum.

Bebekleriyle konuşuyor. "Bak yavrum, ben şimdi işe gidecem ananenizi (anane benim)üzmeyin karnınız tok. Uyuyun ben gelince sizi parka götüreceğim".

Öpüyor bebeklerini üzerlerini örtüp çıkıyor odadan..

Gülermisin? Ağlarmısın?


Doğa "sen hiç kızmıyor musun çocuklarına" "hayır" dedi.

__Sen de kızmıyorsun bizlere senin gibi anne olmak istiyorum . (Güldüm). Arada kızıyorum ben sana biliyorsun. Doğam demez mi ? " Haklısın anne, seni ben çok kızdırıyorum. Az bile kızıyorsun bana". Hadi buyur burdan yak. Bile bile beni kızdıryormuş zilli"

"Doğa'm artık büyüdün istersen kardeşin oynasın bebeklerle. (Azra'nında aksi gibi bebeklere karşı ilgisi hiç olmadı). Bu yıl derslerin daha ağır olacak , hafta sonu kursların var. Zatende oynamaya vakit kalmıyor..."

Doğanın cevabı üzerine şaşırdım."Anne ben oyun oynarken kendimi geliştiriyorum."

" Nasıl yani?"

"Oyun oynamak ruhsal gelişimim için çok önemli !Bu yüzden hep oynayacağım."

Duruma bakılırsa benim kız büyümek istemiyor bahaneyi bulmuş kendince:))

Şimdiki çocuklar kendileri için ne ıstediklerini biliyor. Yeni nesil bizden bir önde...


Bu arada tabii ki, okul servisi kaçırdık, birde panikledik ki sormayın...

 
Toplam blog
: 86
: 1295
Kayıt tarihi
: 25.07.07
 
 

Kdz Ereğli doğumluyum. Üç tane yaşam çiçeğim var. Ailemle birlikte yaşama dair ne varsa yaşamın bize..