Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '09

 
Kategori
Özel Günler
 

Kızımın mezuniyet gecesinden

Kızımın mezuniyet gecesinden
 

Kızımla birlikte. Ben, eşim Selver hanım, Defne ve Melila.


Birkaç gün önce geçen Salı gecesi Defne’min mezuniyeti vardı. Evet, sekiz yıl boyunca ana sınıfı da koyarsak dokuz yıldır gittiği Mustafa Urcan İlköğretim Okuluna veda ettiği gündü o gün.

Artık liseye merhaba dedi.

Ders çalışmasına kesinlikle karışmadım son seneye kadar. Ama birazda çalışkanlığından mıdır ne onun daha iyi bir liseye gidebilmek içindir herhalde bu sene daha çok ders çalışmasını istedim bir yerde. Kendisine bağırdım çağırdım ve bilgisayar karşısında fazla zaman kaybetmesin SBS sınavında başarı olsun diye uğraştım ve geçen Pazar günü sınava girdi. İnşallah iyi bir yeri tutturur. Temennim o.

Tebrik ederim güzel kızımı.

Sekiz senenin tüm yorgunluğunu da dün gece çıkarttı.

Mustafa Urcan İlköğretim Okulu geçen Salı günü 150 kadar öğrencisini mezun etti. Kısaca elinde ki sevgi dolu bu gençler daha iyi bir öğretim için ilk öğretimden liseye doğru uçtular.

Böylece hayatlarında ki öğrenim döneminin ilk yarısını da tamamlamış oldular.

İlk okul öncesi ana sınıfı ve ondan öncesi çocukluk dönemini koyarsak 14 yıl ne çabuk geçti. Doğduğu günü ve onu elime aldığım günü hatırlıyorum da ne çabuk büyümüş o küçücük bebekte ilkokuldan mezun oluyor.

Yıllar ne çabuk geçti.

Tabi beni de yıllar öncesini götürdü. Bizim dönemimizde ilkokul 5 yıldı. Ankara Hasan Ulu Batlı İlkokulunda başladım öğrenimime ve babamın subay olmasından ötürü 1 ayda okulum değişti Yenimahalle’de ki Güven ilkokuluna geçiş yaptım. 4 sene burada okudum. 5’inci sınıfa geçişimi gerçekleştirdiğim yılda babam İtalya’da bulunan Napoli kentinde ki NATO karargahına gidince 5’inci sınıfı orada ki ilk okulunda tamamladım.

Yurda dönüşünde Ankara Çankaya Lisesi Orta bölümüne yazıldık. Ve ben 15 yaşımda Orta okulu bitirdim. Eskiden mecburi okuma süresi 5 yıldı. Şimdi 8 yıla çıkarılmış durumda.

O zamanlar böyle mezuniyet geceleri yoktu. Internet’te olmayıp arkadaşlarımızın e-mail adreslerini de alma fırsatımız da olmadı. Yani kısaca birbirlerimizi kaybettik. Bendeniz de İzmir’e Ankara’dan geldiğim için ortaokul anılarım belgesiz hafızalardan silinmiş benim için okunmamış gibi geliyor. Öğretmenlerim ve arkadaşlarım kim bilir neredeler.

Hiç olmazsa liseden kalma sene sonunda yaptırdığımız andaç (yıllık) elimde mevcut. Arada sırada bakar anılarımı canlandırırım.

Şimdi ki çocuklarımız bu konu da çok şanslılar. En azından Internet var. Fecebook var ve e-mail var.

Bu sene mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik eder hayatlarında başarılar dilerim.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..