Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '10

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Kızın var mı derdin çok...

Kızın var mı derdin çok...
 

Kesinlikle boşuna söylenmiş bir söz değildir!

Genç kızları idare etmekte bir sanatmış, üzgünüm, bu sanatın inceliklerini öğrenmekte güçlük çekiyorum. Annem nasıl da başarmış üç kızı idare etmeyi?

Eski insanlar kız çocukları ile mücadele de, daha mı başarılıydılar, yoksa biz şimdi ki nesil gibi çok uyanık değil miydik, uzun zamandır bunu düşünüyorum?

Çözmekte zorlanıyorum, kelimeler sorularım karşısında yetersiz kalıyor! Derler ya, “tereciye tere satıyor”, benim kızımda bana “tere” satmak konusunda oldukça başarılı. Asla ve kat’a beni kendi düşüncelerinizle yönetemezsiniz, ben farklıyım, dediğimi yaparım mantığında.!

Elbette istediklerini yapmakta kararlı olacak. Yalnız bazı isteklerinde bir sınırı, izanı olmalı dediğimde benden kötüsü olmuyor. Tipik ana kız kavgalarımız başladı...

Çevreme şöyle bir göz gezdiriyorum. Birçok kız annesinin durumu benden farklı değil. Örneğin, ben bir kız çocuğu annesi olmasam çevremde ki kız çocuklarını, kendi kızımı gördüğümde önce bir irkilirim. Bunlar terbiye yüzü görmüyor mu diye yaftalarım?

Oysa ki, kesinlikle kız çocuğu büyütmek dışarıdan görüldüğü gibi kolay değildir. Kızımın, sorduğu soruları atlatmam, sakın ve mantıklı cevaplar vermeye çalışırım. Sürekli kendisinin varlığından çok mutlu olduğumu ifade ederim. Anlayışlı davranmaya elimden geldiğince çalışırım. Gerektiği zaman, en zor anlarında onu arkadaşı gibi dinlerim, her zaman onun seviyesine inmeye çalışırım. Sıkıntılarını birlikte çözebileceğimiz duygusunu her fırsatta yinelerim. Her zaman evimizde söz hakkı vardır. Sen bilmezsin, sen çocuksun gibi dışlamalara asla maruz bırakmam. Önemsendiğini hissettiririm. Olumlu olan her başarısını överim, iftihar ettiğimi söylemekten gocunmam. Ruh hali sık sık değişen, neye ne tepki göstereceği belli olmayan bir anne olmadım. Tavırlarımla, doğrularımla her daim onun yanında olduğumu belli ederim. Verdiğim sözleri tutarım. Sırf onu anlayabilmek için, psikologumdan yardımlar aldım. Bütün bunlara rağmen, kızımla anlaşamıyoruz.Kızımın gözünde ben anlayışsız bir anne, babası ise bir melek!

Ben de mi bir anormallik var, yoksa ben bu sanatı öğrenemedim mi?

G.Kasalar

 
Toplam blog
: 30
: 4303
Kayıt tarihi
: 26.08.10
 
 

Bazen hüzünlü, bazen sinirli, çoğu zaman keyifli olmayı severim. Aşk meşk, masallarına inanmamayı, r..