Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '06

 
Kategori
Gelenekler
Okunma Sayısı
8675
 

Kızlar kahve içmez...

Kızlar kahve içmez...
 

Henüz ondokuzlu yaşlarda duyduğumuz sözlerdi bunlar '' kızlar kahve içmez nişanlısı kara olur'' Aman Allahım! Şimdi bunu aynı yaştaki kızlara diyin de, bakalım cevapları ne olur. Bizler, saf saf inanıyormuşuz!. Abim, o yıllarda yeni meşhur olmuş Almanya daydı. İzine gelirken getirdiği naylon giyisilerin arasından hazır kahve de çıkardı ve derdi ki, ''içmeyin ha!! misafirlere verirsiniz''. Biz, yani komşu kızları, kardeşim falan sırf yasak olmasının cazibesinden midir nedir , gizli gizli öyle bide keyifle içerdik ki, sormayın. Hem de, öyle fincanla değil, su bardağıyla içerdik.. (evimizde kupa mupa yoktu ki). ''Olursa olsun kara'' diyerek. Kara nişanlının da, suçu neyse öyle derlerdi işte... Olmadı valla. Tam tersine benim nişanlı da sarı oldu, kız kardeşiminkide ... Üstelik annemlerin misafirliğe gittikleri gecelerde onunla az mı hazır kahve içmiştik.

Acaba diyorum şimdi, kahve kıtlığından mı uydurmuştu bunu büyükler!.. Evlere bayramdan bayrama alındığını hatırlıyorum da... Ya da, ne bileyim ''bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı olur'' dedikleri bir şeydi kahve, öyle çocuklara veripte ayağa mı düşürmüyorlardı .

Misafir değerliydi o zamanlar, (şimdi, kimse gelmese diye bakıldığına şahit oluyorum)sıkça gelinir gidilirdi... Belki de, o yüzden evde kahve bitmesin diye söylenmiş de olabilir.. Eve gelen misafire önce kahve ikram edilirdi. Sonra çay vs... Mahcup olmamakta vardı işin içinde .

Şu bir gerçek ki, hala yaşlılardan bu sözü duyuyorum '' kızlar kahve içmez, nişanlısı kara olur'' . Oysa bir bilseler kahveden geçtim, kızlar artık neyi içmiyor ki...(İçmeyeni tenzih ederim tabii hemen üzerine alınmasın). Konu içip içmemekte değil zaten, bu sözün nerden çıktığıyla ilgili, bilen varsa beri gelsin...

Bayram yine geliyor! Gelmeyen misafire ikram edilmeyen bayat kahveleri bir güzel tazeleriz artık... Tabii misafir bekliyorsak! Yoksa sorun yapmayın canım;nasılsa evde olmayacağız.!

Bu sözlerim eli ayağı tutan büyüklere.. Bayramda evlerinde otursunlar.... Kaçmasınlar..

Küçükler el öpmeye gidecekler ya....! (bu kez de, dört gözle yol gözleyenler alınmasın)

Kızım, kahveleri yapar mısın....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bizede kahve içersen gelin olurken dudakların mor olur derlerdide bizde inanırdık:)) Yasaklar tatlıdır ya ne ilgisi vardısa tam bir kahve kolik oldum annemin sayesinde .Şimdi ben hergün 1 FİNCAN KAHVE KEYFİ YAPARKEN ANNEM İÇEMİYOR ,ÇARPINTI YAPIP TANSİYONUNU ÇIKARTIYORDA.

binnaz delen atılkan 
 16.12.2007 19:55
Cevap :
etme bulma dünyası ;))bize yasaklarsalar öyle olu işte ;))  16.12.2007 21:01
 

Kahvenin karası nişanlıya değil toruna geçmiş :)))) Nazar değmesin... Sevgiyle...

Barış 
 17.12.2006 22:20
 

bu tip bütün sözler zaten hep başka sebeplerden ya da menfaatelerden oluşmamaışmıdır zaten. mesela yemek yerken konuşulmaz cümlesi de sağlık için söylenmiştir aslında. saygıyla falan alakası yoktur. yemek yerken konuşursanız soluk borunuz açılır ve yiyeceklerin yemek borusuna değil de soluk borusuna kaçma ihtimali vardır. ama sorsan saygı için derler :))

Lyssa 
 16.12.2006 14:15
Cevap :
selamlar...uğramanıza teşekkürler..  26.12.2006 18:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 276
Toplam yorum
: 580
Toplam mesaj
: 149
Ort. okunma sayısı
: 1288
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster