Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

28 Kasım '08

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

Kızların zoru Kızlık zarı

Kızların zoru Kızlık zarı
 

Kızlar ve Kızlık Zarı Fotoğraf: Milliyet


Seks ve Cinsellik Hakkında Bilmediklerimize cevaplar arıyoruz!

''Herkesin zarı öndeymiş seninki nerde?"

Ruh ve beden sağlığımız açısından, huzurlu bir gelecek için, cinsellikle ilgili bilmediğimiz ne kadar konu ve soru varsa, geliniz ''önce'' öğrenmenin yollarını araştıralım.. Bu konuya benim de bir katkım olsun diyorsanız, soru hanesine sorularınızı yorum hanesinede fikir ve görüşlerinizi bize yazarsanız, cinsellik konusunda eğitim almış uzmanlaşmış hocalarımızla birlikte, sizlerden gelecek olan bütün sorulara yanıtlar arayacağız..

Konu: Kızlık zarıyla ilgili bir genç kızımızın sorusu

SORU:
Merhabalar öncelikle verdiğiniz hizmetten dolayı çok teşekkür ederim. Ben çok zor bir durumdaym. 2 yıldır ciddice süren bir ilişkim vardı. Yada ben öyle zannettim. Bir kaç kez ilişkiye girdik. Duyduklarımdan korktuğum vede canım yandığı için kendimi hep çekiyordum. ilişki sonrası yanma oluyordu. Sevdiğim kişi "niye olmadı herkesin zarı öndeymiş seninki nerde" demeye hakaretler etmeye başladı ve ben ruhen çöküntüler yaşadım. Üzüntü sıkıntıdan sık sık rahatsızlandım çünkü bedenende çökmüştüm. Lütfen sorunuma ışık tutun.

CEVAP:
Cinsellik ve cinsel ilişki ile ilgili her ikinizin de hatalı düşünceleri ve bilgi eksiklerine bağlı olarak gerçek dışı beklentileriniz olduğu anlaşılıyor. İlk cinsel birleşmeler kadın için bir miktar zahmetli olabilir, partnerin anlayışlı, destekleyici ve rahatlatıcı yaklaşımları ile korku ve kaygı ortadan kalkarsa birleşme daha kolay ve ağrısız gerçekleşir ve uyumlu bir cinsel birleşmenin yaşanması ise belli bir süreyi alabilir. Kadın cinsel organın yapısı ile ilgili bilgi eksikleriniz ve kızlık zarına yönelik toplumsal yargıların etkisi ile cinsel ilişki sürecini stresli yaşadığınız anlaşılıyor, cinsel ilişki iki organın birleşmesi olarak görülmemeli, iletişim unsuru ihmal edilmemelidir, aksi takdirde yaşanan hayal kırıklığı ve olumsuz yaşantılar gelecekteki cinsel yaşamı olumsuz etkileyebiliyor. Cinsel bilgilerinizi arttırmaya çalışmalısınız, bunun için cinsel sağlık ile ilgili kitaplardan faydalanabilir veya bir uzmanla yüzyüze görüşebilirsiniz.

Cevaplayan Uzm. Psikolog Çiğdem Demirsoy.

NPİSTANBUL Hastanesi ve Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi'nden 33 uzman tüm psikoloji ve nöroloji konusundaki sorularınızı cevaplandırıyor!...

Ayrıca Psikiyatri hakkında her türlü detaylı bilgi http://www.psikoegitim.com/ ve 0216 633 06 76 nolu telefondan alınabilmektedir.

''Bilinmeyen cinsellik önce kendimizin sonra ülkemizin en büyük düşmanıdır'' (SR)

Gönül Notum:
Bu konularda bana yardımcı olacaklarına dair söz aldığım, NPSİTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesine, özellikle Sayın Prof. Dr. Nevzat Tarhan Hocama ve Sayın Uğur Canbolat Beyefendiye çok teşekkür ederim..

Saygılarımla.

Sabiha Rana


Adınız saklı kalmak kaydıyla bize her konuda yazabilirsiniz. İletişim: sabiharana@sabiharana.com

Cinsel Sağlık Hakkındaki diğer konularımız: http://blog.milliyet.com.tr/Arsiv.aspx?UyeNo=612144&KategoriNo=63

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..