Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '08

 
Kategori
Anılar
 

Kızlarınıza erkek adı koymayın

Kızlarınıza erkek adı koymayın
 

Önemli bir uyarı!

Bakın size ben söylüyorum. Kızlarınıza erkek ismi koymayın

Efendim? Psikolog muyum?

Tabiiki de değilim sadece yaşadıklarıma dayanarak tavsiye ediyorum bunu size.
Zaman ne kadar çabuk geçiyor tam 17 yıl olmuş. Sanki dün gibi.

Kız yurdunda odamızı altı arkadaş paylaşıyoruz. Farklı illerden gelen farklı karakterde altı kişi. Gençlik güzel şey ıvır zıvırı kafaya takmıyorsun hayat toz pembe ye, iç, gez. Arkadaşlarımızla da çok güzel anlaşırdık, çok güzel yaşadık o yıllarımızı

İçlerinde biri ile ilk tanışmamızı hatırlıyorum. Şaşırtmıştı beni.Adın neden böyle ?dedim. Erkek ismi değil mi bu?

-Babam Askerdeyken komutanını çok severmiş ileride onun oğlunun ismini bende oğluma vereceğim demiş

-Eeee, sonra oğlu olmadı mı babanın?

-Oldu. Bir agabeyim var ama dedemler ilk erkek torunun ismini biz koyacağız diye tutturunca bu isim de bana kalmış dedi.

Kısacık kesilmiş saçları, ayağında kot pantolonu, spor ayakkabıları ile erkek gibi kızdı. Makyajı sevmez ihtiyaç da duymazdı bir kaç kere ısrarımızı kırmayarak ona bizim yapmamıza izin verdi. Ama itiraf etmeliyim ki makyaj onda çok kötü duruyordu.

Herkes tarafından çok sevilen yumuşak mizaçlı bir insandı. Yeri geldiğinde bir erkekten daha delikanlıydı .O kadar çok arkadaşı vardı ki; kızlar , erkekler , yan sınıflar, üst sınıflar, alt sınıflar. O herkesi tanır , herkesin sıkıntısını paylaşırdı.Bu nedenle her okul çıkışında mutlaka birileri ile buluşup sohbet eder. Tavsiyelerde bulunur. Moral verirdi. Bu yüzden yaptığımız programlara pek katılmaz hiç bir zaman okul çıkışlarında gittiğimiz okey'e dördüncü olamazdı.

Deli ederdi bizi. En yakışıklı çocuklar onun arkadaşıydı çünkü .Çapkın bir kız değildi ama ufak yollu kıskanırdık onu ve bu hissimizi şakayla karışık ona da yansıtırdık.

''Boş ver yaaa milletin derdi seni mi gerdi? ''

Hiç dinlemedi bizi. O okulumuzun Güzin Ablasıydı ve bu görevi severek, isteyerek yapıyordu. Hatta Bir gün Odamızda ertesi günün programını yaparken ona yapmış olduğumuz davete

''Hayır gelemem Mehmet'in yapamadığı bir ödevi varmış.Okul çıkışı onu üst sınıflardan Hasanla tanıştıracağım birlikte neler yapabiliriz ona bakacağız'' deyince.

O dönemde sıkça söylediğimiz bir sanat müziği parçasının sözlerini değiştirerek hep bir ağızdan söylemeye başladık

Seni seven Mehmet Ali
Sen Hasan'a dönüp bakma
Sana aşık olan Özcan
Sen kendini Bize sakla

Burakları , Ahmetleri
Bayramları , İsmetleri
Bırak Bütün erkekleri
Sen kendini Bize Sakla
 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..